چاپ کد خبر: 53821
24 اردیبهشت 1400

تاثیر معجزه آسای آب پنیر برای کاهش وزن و تناسب اندام

تحقیقات نشان می‌دهد با مصرف آب پنیر در کنار ورزش می‌توان از وزن خود کاست و عضلات خود را حجیم کرد.
آب پنیر

به گزارش گروه پزشکی ،سلامت و زیبایی اول فارس به نقل از امارات نیوز، پروتئین آب پنیر به کاهش وزن کمک می‌کند؛ به گونه‌ای که مطالعات نشان داده است که جایگزینی سایر منابع کالری دار با پروتئین آب پنیر، در کنار ورزش‌هایی مانند وزنه برداری، می‌تواند وزن شما را حدود ۳/۵ کیلوگرم کاهش داده و در مقابل توده عضلانی شما را حجم دهد.

آب پنیر چیست؟

آب پنیر مایع باقیمانده پس از فرآیند تخمیر وصاف کردن شیر است؛ درواقع یک محصول جانبی برای تولید پنیر یا کازئین محسوب می‌شود؛ پودر‌ها و نوشیدنی‌های پروتئینی از محبوب‌ترین مکمل‌های غذائی هستند.

پروتئین آب پنیر یکی از رایج‌ترین این پروتئین هاست که به سرعت هضم می‌شوند و غالبا با عنوان پروتئین آب پنیر شناخته می‌شوند.

مطالعات اولیه نشان داده اند که دریافت مکمل پروتئین آب پنیر قبل و یا بعد از تمرینات می تواند قدرت عضلات، رشد عضلات لاغر را افزایش داده و تقویت سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد. مطالعه ای بر روی ۳۸۷ تفنگ دار امریکایی که مکمل پروتئین آب پنیر در طول آموزش های پایه مصرف می کردند انجام شد.

بعد از ۵۴ روز، گروهی که مکمل پروتئین آب پنیر مصرف کردند، سیستم ایمنی قوی تری را نشان دادند. ۳۳۳ درصد کمتر نسبت به افرادی که دارونما ( پلاسبو)، یا کربوهیدرات و مکمل چربی دریافت کرده بودند علائم بالینی نشان دادند. تفنگدارانی که مکمل پروتئین آب پنیر مصرف کرده بودند، درد عضلانی کمتر و ۲۸۸ درصد علائم بالینی کمتری برای مشکلات مفصلی و ماهیچه ای نشان دادند. همچنین گروهی که مکمل پروتئین آب پنیر دریافت کرده بودند به میزان کمتری پزشک را به علت عفونت ملاقات کردند. این مطالعه در ژورنالApplied Physiology 20033 منتشر شده است.

بسیاری از خواص پروتئین آب پنیر در ساختار آن است. آب پنیر مایعی است که در اثر تبدیل شیر به پنیر باقی می ماند. پروتئین موجود در آب پنیر یکی از دو پروتئین اصلی در شیر است و پروتئین دیگر کازئین نامیده می شود. ( هنگامیکه یک ماده اسیدی مثل سرکه با شیر مخلوط می شود این دو پروتئین از شیر جدا می شوند. پروتئین کازئین به صورت ذرات ریز به فرم جامد به نام کشک محیط را ترک می کند و آب پنیر به صورت مایع باقی می ماند.)

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار