چاپ کد خبر: 30358
29 خرداد 1399

تازه ترین خبر از روند بررسی اعتبار نامه تاجگردون

اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی بررسی می‌شود

اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه گفت: گزارش نهایی کمیسیون درباره اعتبارنامه منتخب گچساران بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه در دستور جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد.

به گزارش اول فارس،  حجت الله فیروزی درگفتگو با صدا وسیما  با اشاره به ارجاع بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به کمیسیون تحقیق مجلس در پی تصمیم نمایندگان، تصریح کرد: کمیسیون تحقیق تاکنون با برگزاری چندین جلسه اظهارات معترضان و منتخب گچساران را استماع و مستندات ارائه شده را بررسی کرده است.

وی افزود: در نهایت مقرر شد کمیته‌ای ۵ نفره متشکل از اعضای کمیسیون تحقیق برای بررسی بیشتر، مستندات را راستی آزمایی و گزارش نهایی را به کمیسیون ارائه کنند.

آقای فیروزی در ادامه گفت: بیشتر تاکید معترضان بر نامه وزارت اطلاعات در پرونده آقای تاجگردون است؛ تصمیم بر آن شد تا این کمیته جلساتی با مسئولان وزارت اطلاعات و اعضای شورای نگهبان داشته باشد تا مستندات را بررسی و راستی آزمایی کنند و در نهایت نیز در جلسه‌ای با رئیس مجلس روند کار بررسی شود.
سخنگوی کمیسیون تحقیق، نامه مذکور را دارای طبقه بندی محرمانه دانست و افزود: امکان افشای مفاد این نامه وجود ندارد، از لحاظ حقوقی بحث حیثیت افراد مطرح است.

وی یادآور شد: کمیسیون تحقیق طبق قانون تا پنجشنبه هفته آینده برای بررسی پرونده آقای تاجگردون وقت دارد؛ امکان ارائه گزارش به صحن تا روز سه شنبه آینده (آخرین نشست مجلس قبل از تعطیلی یک هفته ای) وجود ندارد لذا این گزارش در دستور اولین جلسه علنی مجلس بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه قرار می‌گیرد.
آقای فیروزی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری جلسات با مسئولان مرتبط، خاطرنشان کرد: امکان تمدید زمان بررسی برای کمیسیون تحقیق در آیین نامه پیش بینی نشده است و در صورت نهایی نشدن گزارش کمیسیون، تعدادی از نمایندگان می‌توانند تقاضا کنند تا نظر شعبه ۱۲ در صحن به رای گذاشته شود.

وی در خصوص چگونگی بررسی گزارش کمیسیون تحقیق در جلسه علنی مجلس نیز گفت: طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس؛ در ابتدا سخنگوی کمیسیون تحقیق ۱۵ دقیقه فرصت دارد تا گزارش نهایی این کمیسیون درباره اعتبارنامه ارجاعی را قرائت کند سپس منتخبی که اعتبارنامه وی مورد اعتراض قرار گرفته است نیز ۳۰ دقیقه فرصت دفاع خواهد داشت و پس از آن مجلس درباره اعتبارنامه وی «تصمیم گیری» خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس، همچنین با اشاره به فضاسازی موافقان و مخالفان اعتبارنامه منتخب گچساران در افکار عمومی، تصریح کرد: تاکید بر این است که اعضای کمیسیون تحقیق تنها به وظیفه ذاتی خود پرداخته و از اظهار نظر شخصی بپرهیزند، ضمن اینکه همه نمایندگان در جریان انتخابات نسبت به حق قانونی اعتراض به اعتبارنامه‌ها در مجلس آگاهی دارند.
آقای فیروزی خاطرنشان کرد: این فضاسازی‌ها هیچ تاثیری بر روند کار کمیسیون تحقیق ندارد، موافقان و مخالفان صبوری کنند تا نتیجه کار مشخص شود.

 

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار