چاپ کد خبر: 74292
19 بهمن 1400

تازه های گوشی های سامسونگ: سامسونگ گلکسی A13 4G ، سامسونگ گلکسی A13 5Gگلکسی اس ۲۲

در این گزارش تازه ترین اخبار گوشی ها سامسونگ را می خوانید:

سامسونگ گلکسی A13 4G گواهینامه‌ بلوتوث SIG را دریافت نمود

کمپانی سامسونگ در ماه دسامبر سال گذشته‌ میلادی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین تلفن هوشمند ۵G خود با نام گلکسی A13 5G رونمایی کرد. انتظار می‌رود این اسمارت‌فون که در ایالات‌متحده عرضه شده است؛ در ماه جاری در بازار‌های دیگر نیز عرضه شود.

از سوی دیگر سامسونگ در نظر دارد تا نسخه‌ ۴G گوشی هوشمند گلکسی A13 را نیز معرفی نماید. بر اساس شواهد موجود و با توجه به اینکه اخیرا این اسمارت‌فون در پایگاه داده بلوتوث SIG رویت شده است؛ لذا احتمالا به‌زودی شاهد عرضه‌ آن به بازار خواهیم بود.

گزارش منتشر شده توسط رسانه‌ MySmartPrice نشان می‌دهد که گلکسی A13 4G در پایگاه اطلاعاتی SIG با شماره مدل SM-A135F/DSN رویت شده است. گفتنی است که در فهرست منتشر شده از این پایگاه، هیچ یک از مشخصات فنی دستگاه اعلام نشده و تنها عنوان شده که گلکسی A13 4G از بلوتوث نسل ۵.۰ بهره خواهد برد.

2022 02 08 15 58 11 Samsung A13 Bluetooth 1024x735 696x500.jpg 696×500 450x322 1

گلکسی A13 4G در پایگاه داده بلوتوث SIG رویت شد

ویژگی‌های احتمالی سامسونگ گلکسی A13 4G

شایان به ذکر است که مشخصات این اسمارت‌فون پیش‌تر در پایگاه گیک‌بنچ منتشر شده و فهرست مذکور نشان می‌دهد که گوشی هوشمند گلکسی A13 4G مجهز به تراشه‌ اختصاصی سامسونگ موسوم به اگزینوس ۸۵۰ بوده و حداقل از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره‌مند خواهد شد. همچنین در فهرست مذکور عنوان شده است که این هندست به‌همراه رابط کاربری OneUI 4.0 مبتنی بر اندروید ۱۲ عرضه خواهد شد. مطمئناً غول کره‌ای این دستگاه را بسته به منطقه عرضه در پیکربندی‌های متنوع ارائه خواهد کرد.

افزون بر موارد فوق، تصویری از پنل پشتی گلکسی A13 4G فاش شده است که نشان می‌دهد این گجت از یک ماژول دوربین چهار‌گانه بهره خواهد برد. بر اساس شنیده‌ها گلکسی A13 4G دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یک درگاه USB Type-C بوده و به احتمال فراوان در ۵ مدل رنگی مشکی، آبی، سفید، خاکستری و نارنجی روانه بازار خواهد شد.

مشخصات و ویژگی‌های سامسونگ گلکسی A13 5G

Samsung Galaxy A13 5G Featured A

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A13 5G

یکی دیگر از دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ کمپانی سامسونگ که انتظار می‌رود در ماه فوریه سال جاری میلادی در سطح جهانی عرضه شود؛ سامسونگ گلکسی A13 5G نام دارد. شایان ذکر است که این هندست در حال حاضر در ایالات‌متحده قابل دسترس بوده و به فروش می‌رسد. بنابراین تمام مشخصات و ویژگی‌های آن از قبل مشخص شده است.

سامسونگ گلکسی A13 5G از یک نمایشگر ال‌سی‌دی ۶.۵ اینچی با وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل و نرخ نو‌سازی ۹۰ هرتز برخوردار است. در قسمت فوقانی این نمایشگر، یک ناچ قطره‌ای تعبیه شده است که میزبان یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی است.

در پنل پشتی این دستگاه نیز یک ماژول دوربین سه‌گانه متشکل از یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است. نسخه‌ی موجود در ایالات‌متحده آمریکا به تراشه‌ دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک مجهز شده و از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد. همچنین می‌توان فضای ذخیره‌سازی این نسخه را به کمک کارت حافظه‌ MicroSD ارتقا داد.

قابلیت‌های ارتباطی این اسمارت‌فون شامل اتصال ۵G زیر ۶ گیگاهرتز، وای‌فای دو بانده، بلوتوث، درگاه USB Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. همچنین این اسمارت‌فون از یک حسگر اثر انگشت جانبی، یک بلندگو، اندروید ۱۱ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت شارژ ۱۵ واتی برخوردار خواهد بود.


گلکسی S21 اولترا

سامسونگ فروش گلکسی S21 اولترا را رسما متوقف کرد

با توجه به معرفی پرچم‌دار جدید سامسونگ موسوم به گلکسی S22 اولترا در روز ۹ فوریه (۲۰ بهمن ماه)، غول کره‌ای روند حذف تدریجی گلکسی S21 اولترا را آغاز کرده است.

بدین‌ترتیب سامسونگ فروش گلکسی S21 اولترا از طریق وبسایت‌های رسمی خود در کشورهای فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایالات‌متحده را متوقف نموده است. با این‌حال مدل‌های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس در کنار هندست جدید گلکسی S21 FE کماکان قابل سفارش هستند.

با این وجود گلکسی S21 اولترا کماکان از طریق مراجعه به خرده فروشی‌های ثالثی که موجودی این محصول در انبارهای آنها به پایان نرسیده است؛ قابل دسترس بوده و مشتریان در بسیاری از موارد با پرداخت مبلغی کمتر قادر به تهیه آن خواهند بود. خریداری یک گوشی پرچم‌دار با تخفیف چشمگیر تنها اقدام منطقی در آستانه رونمایی از مدل جانشین آن به‌شمار می‌رود. گلکسی S21 اولترا یک پرچم‌دار تمام‌عیار قلمداد شده و از زمان عرضه به بازار، طرفداران بی‌شماری را به سوی خود جذب نموده است.

گلکسی S21 اولترا


گلکسی اس ۲۲ در هند احتمالا با تراشه‌ اسنپدراگون عرضه خواهد شد

گلکسی اس ۲۲

ظاهراً سامسونگ قصد دارد مدل اسنپدراگون سری گلکسی اس ۲۲ را در هند عرضه کند. این در حالی است که این کشور معمولاً میزبان مدل‌ اگزینوسی پرچم‌داران غول فناوری کره‌‌ای بوده است.

سامسونگ معمولاً مدل اگزینوسی پرچم‌داران خود را در هند عرضه می‌کند. اگرچه تراشه‌های پرچم‌دار سری اگزینوس سامسونگ عملکرد بدی ندارند، معمولاً ضعیف‌تر از تراشه‌های اسنپدراگون هستند.

به‌گزارش اندروید اوتوریتی، شاید سامسونگ امسال روند عرضه‌ی مدل اگزینوسی پرچم‌داران بعدی خود را تغییر دهد. طبق شایعه‌ی جدیدی که ایشان آگاروال منتشر کرده است، احتمال دارد سامسونگ مدل اسنپدراگون سری گلکسی اس ۲۲ را نیز در هند عرضه کند. اگر این اتفاق رخ دهد، یعنی مشتریان هندی می‌توانند گلکسی اس ۲۲ را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک تهیه کنند.

درحالی‌که سامسونگ تعداد زیادی از دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون خود را به هند منتقل کرده است، این اولین‌بار است که پس از مدت‌ها، عرضه‌ی مدل اسنپدراگون سری گلکسی اس را در این کشور شاهد خواهیم بود. به‌عنوان مثال، گلکسی S20 FE درنهایت با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در هند عرضه شد؛ اما این اتفاق چند ماه پس از عرضه‌ی این محصول رخ داد.

این شایعه میخ دیگری بر تابوت اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ می‌کوبد. غول فناوری کره‌‌ای درباره‌ی تراشه‌ی جدید خود مبهم عمل کرده که این وضعیت معمولاً نشانه‌ی بدی است.

اگر این شایعه واقعیت داشته باشد و سامسونگ مدل اسنپدراگون پرچم‌داران سری گلکسی اس ۲۲ را در هند عرضه کند، یعنی این شرکت از پردازنده‌ی جدیدش چندان مطمئن نیست.

سامسونگ ۹ فوریه (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) در مراسم آنپکد نسل جدید پرچم‌داران سری گلکسی اس خود را رسماً رونمایی خواهد کرد. بدین‌ترتیب، به‌زودی متوجه خواهیم شد که این شایعه چقدر به واقعیت نزدیک بوده است.


سامسونگ پشتیبانی نرم افزاری از محصولاتش را تقویت می‎کند

برخی از دستگاه‌های سامسونگ از جمله Galaxy S۲۲ و Tab S۸ پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تری خواهند داشت.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی دارند این است که به این دلیل که اکثر سازندگان اندروید پس از یک دوره به پشتیبانی نرم افزاری پایان می‌دهند، دسنگاه‌ها ظرف دو تا سه سال منسوخ می‌شوند.

به گزارش سایت فون آرنا، پارسال سامسونگ اعلام کرد آن دسته از محصولات گلکسی که از سال ۲۰۱۹ به بعد عرضه شده اند، حداقل چهار سال بروزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند و برخی از دستگاه‌های سازمانی، به مدت پنج سال با وصله‌های امنیتی پشتیبانی می‌شوند.

پیش از آن نیز سامسونگ در سال ۲۰۲۰، اعلام کرده بود که برخی از گوشی‌هایش (عمدتاً دستگاه‌های پرچمدار) سه نسل از بروزرسانی‌های سیستم عامل اندروید را دریافت خواهند کرد.

15609806 321

طبق یک بیانیه مطبوعاتی که امروز توسط ایوان بلاس راهنمایی محصولات فناوری فاش شد، خبر رسیده که تبلت‌ها و گوشی‌های تب S۸ و گلکسی S۲۲ آینده سامسونگ، و همچنین سری گلکسی S۲۱ (از جمله S۲۱ FE) و Z Fold ۳ و Flip ۳، چهار بروزرسانی سیستم عامل و پنج بروزرسانی وصله‌های امنیتی دریافت خواهند کرد.

شرکت سامسونگ مدتی است که در بخش نرم افزار عملکرد بسیار خوبی داشته و اغلب در بروزرسانی‌های امنیتی ماهانه، گوگل را شکست داده است.

دستگاه‌های جدید سامسونگ در تاریخ ۹ فوریه” امروز” معرفی خواهند شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار