چاپ کد خبر: 36182
16 مهر 1399

تازه ترین خبر از ماجرای مسمومیت با قهوه در استان فارس

قهوه

در روزهای اخیر خبری مبنی بر مسمومیت افرادی با استفاده از قهوه در شیراز منتشر شد.

به گزارش اول فارس، روح‌الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز بررسی گزارش مربوط به مسموم شدن با قهوه در مرکز استان فارس خبر داد و گغت: پس از دریافت دو گزارش مشکوک درباره مسموم شدن با قهوه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراتب بلافاصله بررسی شد و از سوی دستگاه قضایی در حال پیگیری است. پس از بررسی کامل، مراجع رسمی راست یا دروغ بودن این خبر را اعلام می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست اخبار را از منابع رسمی پیگیری و از توجه به منابع غیررسمی خودداری کنند. عصر سه‌شنبه ۱۵ مهر اخباری در فضای مجازی درباره مسموم شدن با قهوه در شیراز منتشر شده اما صحت و سقم آن هنوز معلوم نیست.

بر اساس این گزارش همچنین علیرضا درودچی مدیکل پزشکی قانونی استان فارس، با اشاره به توزیع و مصرف قهوه مسموم، اظهار کرد: باید برای تشخیص و علت مسمومیت این موضوع نمونه‌ای از قهوه‌های مصرف شده مشکوک برای آزمایش به پزشکی قانونی فارس ارسال شود.

او افزود: منتظر دریافت نمونه‌های قهوه از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستیم، اما طبق تجربه‌های قبل مسمومیت به دلیل وجود غلظت زیاد کافیئن بوده است.

درودچی تصریح کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال جمع آوری نمونه قهوه‌های مشکوک هستند و باید صبر کرد تا آزمایش صورت بگیرد و نتیجه به اطلاع هم استانی‌ها برسد.

طی روزهای اخیر گزارش مربوط به مسمومیت با قهوه در سطح استان فارس گزارش شده است که این موضوع  از سوی مقامات ذی صلاح در حال بررسی است.

در این ارتباط همچنین رئیس اتحادیه صنف بستنی، فالوده و کافه تریای شیراز گفت: مسمومیت ناشی از مصرف قهوه در شیراز و برخی نقاط فارس هنوز در حد یک شایعه و از سوی مقام‌های مرتبط در دست بررسی است. لذا آن را تکذیب یا تایید نمی‌کنیم.

جلیل معینی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص انتشار اخباری مبنی بر مسمومیت شماری از شهروندان فارس و شیراز به دلیل مصرف قهوه، گفت: اتحادیه و دستگاه‌های مسئول، در حال بررسی دقیقتر این موضوع هستند و طی روزهای آینده نتایج را از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

معینی با یادآوری اینکه طی روزهای اخیر هیچ شکایتی در خصوص مسمومیت به دلیل مصرف قهوه به این اتحادیه ارجاع نشده است، گفت: اتحادیه‌ قهوه خشک و فرآوری شده، یک اتحادیه مستقل است و مسئولان خود را دارد.

این مسئول امور صنفی در شیراز گفت: مغازه‌های عرضه قهوه، بعضا مبادرت به فروش قهوه خشک در کنار قهوه فرآوری شده نیز می‌کنند، لذا رسیدگی به موضوع مسمومیت و شکایات باید مبتنی بر نشانی محل عرضه باشد.

معینی با بیان اینکه برخی از عرضه‌کنندگان قهوه خشک، که دارای اتحادیه‌ای جداگانه هستند، راسا وارادات دارند گفت: تنها برخی از اعضای این صنف و کسانیکه کافی‌شاپ و کافه تریا دارند، از توزیع کنندگان داخلی، قهوه تهیه می‌کنند.

طی روزهای اخیر خبری مبنی بر مسمومیت ۲۰ نفر به دلیل مصرف قهوه در شیراز و برخی نقاط فارس در فضای مجازی منتشر شده و برخی رسانه‌های رسمی نیز اقدام به انتشار خبری بر پایه گفت و گو با مدیر مرکز اورژانس فارس کردند.

محمدجواد مرادیان، مدیر مرکز اورژانس فارس تماسی که ایسنا با او داشت، تاکید کرد که اخبار در این زمینه باید صرفا از طریق معاونت بهداشت، یا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری و منتشر شود.

معاونت‌های علوم پزشکی شیراز، تماس ایسنا را تا زمان انتشار این خبر، بی پاسخ گذاشتند.

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار