چاپ کد خبر: 71466
23 دی 1400

پیش بینی جدید هواشناسی از بارندگی چند روزه در سراسر استان فارس

اداره کل هواشناسی استان فارس، وضعیت جوی این استان را در اعلام کرد.

هوای امروز استان فارسعکس

به گزارش اول فارس به نقل از اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان فارس،  روز پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ آسمان استان کمی ابری گاهی وزش باد و برای روز جمعه  جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ آسمان استان بتدریج ابری در مناطق شمال غرب استان (سپیدان و نورآباد ممسنی) شروع فعالیت سامانه بارشی را خواهیم داشت که بتدریج تا ساعت‌های شب در مرکز و مناطق غربی گسترده خواهد شد 

بر اساس این گزارش ، این سامانه بارشی برای روزهای شنبه و یکشنبه در تمام مناطق استان بارندگی خواهد داشت و برای دوشنبه و حتی سه‌شنبه صبح هم در مناطق مرکزی و جنوب استان فارس بارش خواهد داشت. در مناطق سردسیر شمال و ارتفاعات مرکز استان بارشها به شکل برف پیش بینی میشود.

بر اساس این گزارش کمینه دمای امروز استان فارس صفاشهر با ۶- درجه ، بیشنیه دمای دیروز استان لامرد با ۲۵ درجه  ، کمینه دمای امروز شیراز ۱ درجه و بیشینه دمای دیروز شیراز ۱۷ درجه بالای صفر اعلام شده است. 

لازم به یاد آوری است که هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان فارس همچنان پابرجا می باشد:

هشدار بارندگی در استان فارس e1641929938781 1

اداره کل هواشناسی استان فارس  پیش از این اعلام کرد:یکشنبه ۲۶ دیماه تا قبل از ظهر بارندگی در نیمه جنوبی همراه با وزش باد شدید به ویژه در نواحی شمال و برخی نقاط مه آلود پیش بینی شده است.

جاری شدن روان آب، آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه و مسیل ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها، احتمال بسته شدن جاده های کوهستانی و برف گیر و لغو پرواز ها  نیز وجود دارد.

 پرهیز از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، بازگشایی آبراه ها و دهانه پل ها، پرهیز از سفر های غیر ضروری و تجهیز خودرو ها به ادوات زمستانی  نیز توصیه می شود.

وات 1 1

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار