چاپ کد خبر: 89398
20 تیر 1401

تازه ترین وضعیت قربانیان اسیدپاشی خیابان آصف شیراز

مدیر بیمارستان سوانح و سوختگی امیر المومنین (ع) شیراز با بیان اینکه حال عمومی دو بیمار مصدوم اسید پاشی در شیراز خوب و رضایت بخش است افزود: با تثبیت شرایط عمومی ، این پدر و پسر بزودی تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت.

به گزارش اول فارس ، سیامک هوشمند کوچی روز دوشنبه در خصوص وضعیت این دو فرد مصدوم به ایرنا گفت : یکی از مصدومان این حادثه پدری ۴۲ ساله است که از ناحیه صورت و گردن آسیب دیده و دچار سوختگی شده است ، سطح سوختگی این نواحی حدود ۲۰ درصد است و خوشبختانه هر دو چشم بیمار سالم است و آسیبی ندیده است.

وی با بیان اینکه آسیب های سوختگی با اسید معمولا عمقی است و پس از گذشت چند روز حجم آسیب ها بیشتر مشخص می شود افزود: این مصدوم در اقدام نخست خدمات مراقبت های ویژه را دریافت کرد و اکنون به بخش سوختگی منتقل شده است و با انجام هماهنگی های لازم بزودی تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

هوشمند با بیان اینکه مصدوم دیگر این حادثه نوجوان ۱۳ ساله است افزود: این مصدوم نیز حدود ۱۹ درصد سوختگی دارد که به صورت پراکنده در دست ها و پاهای وی و نیم درصد سوختگی نیز در صورت دارد و چهارشنبه همین هفته تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

مدیر بیمارستان سوانح و سوختگی امیر المومنین (ع) شیراز ادامه داد : به نظر می رسد با تداوم روند درمانی این دو مصدوم حادثه سوختگی بعد از عمل جراحی طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده از بیمارستان ترخیص شوند .

هوشمند از شهروندان خواست تا نسبت به اهدای پوست بیماران مرگ مغزی اهتمام بیشتری داشته باشند و افزود: زیر نظر متخخصان در این بیمارستان لایه نازکی به اندازه یک کاغذ از پوست بیماران مرگ مغزی اهدا می شود ، اهدای پوست تا کنون جان بیماران بسیاری را از مرگ رهانیده و در کنار پیوند کلیه و کبد میتوان با پیوند پوست اقدامی بزرگ برای نجات جان بیماران انجام داد.

وی با بیان اینکه اهدای پوست معمولا از پوست ناحیه کمر و ران ها انجام می شود افزود: خانواده بیماران مرگ مغزی نباید نگران باشند و بدانند که پوست نازکی از این نواحی اهدا می شود ولی کمک بزرگی به بیماران دچار سوختگی می کند.

علت حادثه همچنان نامعلوم

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس روز یکشنبه اعلام کرد: شامگاه روز شنبه ۱۸تیرماه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اسید پاشی در خیابان آصف شیراز، مأموران نیروی انتظامی به محل حادثه اعزام شدند و پس از انجام بررسی مشخص شد که دو نفر مورد حمله فردی ناشناس قرار گرفتند و بر اثر اسیدپاشی مجروح شدند.

سرهنگ حمید افرامن در رابطه با جزئیات این حادثه اظهار کرد: اسیدپاشی توسط فردی موتورسوار بر روی یک مرد ۴۲ ساله به همراه پسر ۱۳ ساله‌اش صورت گرفته است و هر دوی آنها بر اثر این حادثه مجروح و از ناحیه صورت و دست دچار صدمه شدند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس با اشاره به اینکه وضعیت عمومی حال مصدومان مطلوب است، گفت: مصدومان بلافاصله توسط نیروهای امدادی به بیمارستان امیرالمومنین شیراز انتقال داده شدند و طبق پیگیری‌های انجام شده وضعیت مصدومان مطلوب گزارش شده است.

سرهنگ افرامن اضافه کرد: پیگیری‌ها و تلاش ویژه پلیس و کارآگاهان پلیس آگاهی استان به منظور شناسایی عامل اسیدپاسی ادامه دارد و قطعا با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه آرامش مردم اولویت پلیس در اجرای ماموریت‌ها و وظایف محوله است، گفت: خادمان مردم در این مسیر از هیچ تلاشی، دریغ نخواهند کرد و بزودی گزارش تکمیلی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اطلاع رسانی می‌شود.

اشاره 1

فال حافظ ۲۱ تیر با تفسیر زیبا و معنی دقیق

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار