چاپ کد خبر: 14427
9 مهر 1398

تاکید استاندار فارس بر اهمیت آغاز ساخت مرکز حافظ شناسی در شیراز

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بزرگداشت حافظ باید سالروز مفاهمه، تفاهم، برادری و دوستی بین تفکرها و عقایدی باشد که در چارچوب نظام گام برمی دارند ، عنوان کرد: رویکرد اصلی این برنامه باید حرکت همه جناح ها و گروه ها و اقشار به سمت همراهی و همدلی باشد چرا که روح اشعار و تفکر حافظ بر پایه مدارا، همزیستی مسالمت آمیز، تساهل ، فرهنگ، تعالیم قرآنی و اخلاقی بنا شده است.

استاندار فارس 1

به گزارش اول فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ای که به منظور هماهنگی برگزاری مراسم یاد روز حافظ برگزار شد، یا دروز حافظ را به عنوان یکی از مهمترین نمادها و برندهای شهر شیراز برشمرد و به برگزاری هر چه باشکوه تر و برجسته تر این مراسم تاکید کرد.
استاندار فارس همچنین با اشاره به اهمیت آغاز ساخت مرکز حافظ شناسی، از متولیان این موضوع خواست گزارشی کامل از روند تهیه نقشه و سایر اقدامات ارائه دهند.وی همچنین تاکید کرد: مجموعه مدیریت استان فارس  آماده است به رفع هر گونه مانعی که سبب تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه فرهنگی و ماندگار باشد، کمک کند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به جایگاه جهانی حافظ از برگزار کنندگان مراسم یاد روز این شاعر بلند آوازه خواست دعوت از مهمانان بین المللی در قالب سفرا ، شهرداران شهرهایی که با شیراز تفاهم نامه خواهرخواندگی منعقد کرده اند و یا مقامات کشورهایی که شعرا و ادیبانی هم تراز حافظ دارند را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه سالروز حافظ باید سالروز مفاهمه، تفاهم، برادری و دوستی بین تفکرها و عقایدی باشد که در چارچوب نظام گام برمی دارند، عنوان کرد: رویکرد اصلی این برنامه باید حرکت همه جناح ها و گروه ها و اقشار به سمت همراهی و همدلی باشد چرا که روح اشعار و تفکر حافظ بر پایه مدارا، همزیستی مسالمت آمیز، تساهل، فرهنگ، تعالیم قرآنی و اخلاقی بنا شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار