چاپ کد خبر: 89838
24 تیر 1401

عروس نگون بخت فیروز آبادی بر اثر رسم تیراندازی کشته شد

با رضایت خانواده مهوش لقائی ، پیکر وی برای سیر مراحل پزشکی قانونی جهت اهداء اعضا به بیماران نیازمند پیوند از بیمارستان فیروزآباد به شیراز منتقل شد.

به گزارش اول فارس ، پیرو رسم غلط تیراندازی در مراسمات محلی سه شنبه شب مورخ ۲۱ تیرماه در یک عروسی‌ در فیروزآباد فارس، شوهر خواهر داماد به قصد شادی با اسلحه شکاری تیر شلیک میکند که به‌دلیل شلوغی و ناتوانی در کنترل اسلحه، تیر به عروس و دو فرد دیگر اصابت میکند. که در اثر این شلیک عروس به کما رفته و دو نفر دیگر مصدوم میشوند.

علی رغم تلاش‌های کادر درمان بیمارستان قائم(عج) فیروزآباد برای نجات جان عروس  “مهوش لقائی “ ، بعد از گذشت ۲روز مرگ مغزی وی توسط تیم پزشکی تایید گردید و در نهایت با اخذ رضایت از خانواده بزرگوارش و کارت اهداء عضو نامبرده، شامگاه ۲۴ تیرماه مصادف با شب میلاد امام هادی(ع) پیکر مهوش لقائی ۲۰ ساله برای سیر مراحل پزشکی قانونی جهت اهداء اعضا به بیماران نیازمند پیوند از بیمارستان فیروزآباد به شیراز منتقل گردید.


مدیر واحد فراهم آوری و اهداء عضو بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز گفت: اعضای بدن بانوی جوان فیروزآبادی که در حادثه تیراندازی در مراسم عروسی خود، دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

 سیاوش غلامی با اعلام خبر افزود: مرحومه “مهوش لقایی “پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و با فداکاری و رضایت خانواده ایشان در بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا صدرای شیراز تحت عمل جراحی و جداسازی اعضا قرار گرفت.
وی ادامه داد: کبد وی به یک خانم ۳۱ ساله اهل گیلانغرب استان کرمانشاه، یک کلیه وی به یک جوان ۲۳ ساله اهل ایذه خوزستان و یک کلیه دیگر نیز به یک جوان ۲۹ ساله اهل سیاخ دارنگون استان فارس اهدا شد.
او گفت: تیم پیوند اعضا بیمارستان ابوعلی سینا قدردان تصمیم فداکارانه و انسانی خانواده اهدا کننده عضو که در شرایط روحی بسیار سخت گرفته شد هستند.
در تیراندازی شامگاه سه‌شنبه ۲۱ تیرماه جاری در یکی از تالارهای عروسی شهرستان فیروزآباد که بنا بر رسم غلط و به قصد شادی انجام شد دو نفر مجروح شدند و عروس نیز به کما رفت.


فرمانده انتظامی “فیروزآباد” گفت: در تیراندازی شب گذشته در یکی از تالارهای عروسی این شهرستان دو نفر مجروح و عروس هم به کما رفت.

1515

سرهنگ “مهدی جوکار” در تشریح این خبر اظهار داشت: شب ۲۱ تیرماه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از تالارهای عروسی شهرستان فیروزآباد، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد فردی به قصد شادی کردن و بر حسب سنت عشایری اقدام به شلیک تیر با اسلحه شکاری کرده که متاسفانه به دلیل شلوغی جمعیت و عدم توانایی در کنترل اسلحه به ۳ نفر (دو مرد و عروس) اصابت و ضارب از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از محل اختفاء فرد تیرانداز یک قیضه اسلحه شکاری فاقد مجوز و استفاده شده در مراسم عروسی کشف شد.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه عروس به کما رفته و حال دو نفر دیگر رضایت‌بخش است، گفت: تالار موصوف برابر دستور مرجع قضایی پلمب شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم ۳۶ ساله که شوهر خواهر داماد بود برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تاکید کرد: هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومی خط قرمز پلیس است و برای ایجاد  بستر امن و آرام در عروسی‌ها هرگونه تیراندازی ممنوع است و در صورت مشاهده سلاح و تیراندازی با قاطعیت با افراد هنجارشکن برخورد می‌شود.

فیروزآباد در فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اشاره 1

فال حافظ ۲۵ تیر با تفسیر زیبا و معنی دقیق

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عبدالعلی خ سه شنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۴۲

باید قانونی درست شود که اسلحه فقط مخصوص نیروی انتظامی باشد راه حل اساسی همین است

ساریخان جمعه , ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

سنت ایلی چرا ؟
عروس و داماد قشقایی نبوده اند میتوانید تحقیق کنید

آخرین اخبار