چاپ کد خبر: 41624
9 دی 1399

تایید فوت ۳۰۰۰ نفر از مبتلایان کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا ظهر ۹ دیماه، این بیماری در فارس بیش از ۳۰۰۰ نفر قربانی گرفته است.

همتی کرونا استان فارس

به گزارش گروه سلامت اول فارس ، دکتر عبدالرسول همتی با ارائه آخرین آمار وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس تاکید کرد که همچنان شاهد روند کاهشی بیماری کووید ۱۹ در فارس هستیم اگرچه این به معنای قطع زنجیره انتقال نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هرگونه اهمال و عادی‌انگاری وضعیت شیوع کرونا در جامعه، منجر به اوج گیری مجدد آمار بیماران و فوت شدگان می‌انجامد، بر لزوم تداوم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، خصوصا پرهیز از برگزاری یا شرکت در هرگونه تجمع و دورهمی و مراسم خصوصا در فضای بسته که منجر به رعایت نشدن فاصله اجتماعی شود، تاکید کرد.

این مقام مسئول در استان فارس با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، شاهد مرگ ۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این استان بوده‌ایم، گفت: با اضافه شدن این موارد جدید، جمع کل قربانیان کرونا در فارس به ۳۰۰۱ نفر رسیده است.

همتی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۵۴۹ هزار نمونه از افراد بیمار و دارای علائم بیماری در فارس تهیه شده که پس از بررسی این نمونه‌ها، ۱۶۱ هزار و ۱۷۸ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز، شمار بهبودیافتگان از بیماری کووید ۱۹ در استان فارس را ۱۵۶ هزار و ۲۷۲ نفر اعلام و اضافه کرد: این افراد شامل موارد بستری در بیمارستان یا ایزوله در اماکن خارج از بیمارستان بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هم اکنون ۶۲۵بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد، ۱۳۹ بیمار به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

دکتر عبدالرسول همتی با بیان اینکه چرخه انتقال بیماری کووید۱۹ تداوم دارد، گفت: عامل این بیماری همچنان و با قدرت در جامعه وجود دارد و باید پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنیم و لازم است آمادگی و پیش بینی برای مقابله با موج جدید بیماری کووید۱۹ را داشته باشیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار