چاپ کد خبر: 83195
20 اردیبهشت 1401

 تجمع مردم کوهمره سرخی در اعتراض به نابودی مزارع و باغات منطقه در شیراز

اعتراض 2

 مردم روستاهای منطقه کوهمره سرخی باگذشت ۱۰ سال منتظر به نتیجه رسیدن پروژه جداسازی آب شور از رودخانه هستند و معتقدند که شوری آب رودخانه باعث نابودی مزارع و باغات منطقه کوهمره شده است.

 خبرگزاری مهر: مردم روستاهای منطقه کوهمره پس از ۱۰ سال که خواستار رفع مشکل شوری آب رودخانه منطقه شده بودند در مقابل استانداری فارس حاضر شدند و نسبت به کم توجهی مسئولان سازمان آب منطقه‌ای فارس که از شش سال پیش تاکنون نتوانسته اند پروژه جدا سازی آب شور از رودخانه را اجرایی کنند، انتقاد کردند.

اعتراض 1

مردم اعتقاد دارند که از ۱۰ سال پیش تاکنون به دلیل کم شدن آب رودخانه و جهش گنبد نمکی، آب رودخانه کوهمره سرخی به شدت شور شده و زندگی مردمان چندین روستا به ورطه نابودی کشیده شده و ۷۰۰ هکتار از باغات انار نابود و تمامی مزارع برنج تعطیل شده است.

با وجود شروع پروژه جداسازی آب شور از رودخانه از سال ۹۵ تاکنون این پروژه به بهره برداری نرسیده و این موضوع ناراحتی مردم را موجب شده است.

در نهایت با مذاکرات انجام شده بین نمایندگان معترضین و نماینده استانداری فارس مقرر شد تا یک هفته آتی اقداماتی توسط سازمان آب منطقه‌ای استان انجام ونتیجه به مردم منطقه اعلام شود.

وات 1 2

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار