چاپ کد خبر: 58390
2 تیر 1400

تجمع و اعتراض کارگران سنگ کوبی شهرک صنعتی نی ریز

نی ریز

تعطیلی ۶ واحد سنگ‌کوبی در شهرک صنعتی حنا واقع در نی‌ریز، تجمع و اعتراض کارگران این کارگاه‌ها را دنبال داشت.
  به گزارش اول فارس از شیراز، صبح امروز جمعی از کارگران کارگاه‌های تعطیل شده در شهرک صنعتی حنا واقع نی‌ریز، مقابل فرمانداری  تحصن کرده تا مسئولان به وضعیت آنها رسیدگی کنند.

این تجمع اعتراض‌آمیز، به دلیل تعطیلی ۶ کارگاه سنگ‌کوبی در شهرک صنعتی حنا ایجاد شده و مالکان و کارگران این واحدهای تولیدی، خواستار رسیدگی به وضعیت موجود هستند.

کارگاه‌هایی که با وجود مجوز و شرایط مساعد برای کار، از چرخه تولید خارج شده و تعداد زیادی از کارگران آنان از کار برکنار شدند.

در سالی که به نام رفع موانع تولید نامگذاری شده، رسیدگی فوری و مطلوب به مواردی این چنین، ضرورتی است که مسؤولان امر باید در اولویت قرار دهند.

مالک یکی از کارگاه‌های سنگ‌کوبی در این رابطه می‌گوید: دو معدن‌دار در سطح شهرستان وارد عرصه کار ما شده و کارگاه‌های سنگ‌کوبی را از چرخه تولید خارج کرده‌اند.

رضا مسروری ادامه می‌دهد: در حال حاضر ۶ کارگاه در شهرک صنعتی تعطیل شده که ۱۰۰ کارگر به طور مستقیم و حدود ۶۰۰ کارگر به طور غیرمستقیم در این کارگاه‌ها مشغول به کار بودند و در این شرایط فعلی بیکار شدند.

او بیان می‌کند: در حال حاضر معدن‌دار، کار تولیدی راه انداخته و فروش محدودی دارد درحالی که ما با اخذ مجوز از اداره صنعت و معدن در شهرک صنعتی زمین مناسب تهیه کرده و محصول خود را عرضه نمودیم.

این تولیدکننده سنگ می‌گوید: بعد از مدتی که محصول باکیفیتی عرضه شد و در بازار جا افتاد، کارشکنی کردند و موجب بیکاری ۶ کارگاه و تعداد زیادی کارگر شدند.

مسروری تصریح می‌کند: تاکنون به هر کجا مراجعه کردیم، نتیجه نگرفتیم و امروز مقابل فرمانداری تحصن کرده تا فرماندار و مسئولین به مشکل ما رسیدگی کنند.منبع: فارس

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار