چاپ کد خبر: 45935
2 اسفند 1399

تحلیل سازمان هواشناسی از وضعیت بارندگی ها در استان فارس

هواشناسی new 3

مدیرکل هواشناسی استان فارس از کاهش ۵۵ درصدی بارندگی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش اول فارس ، مهرداد قطره سامانی  با بیان اینکه بارندگی در استان فارس از اول مهر تاکنون به ۱۲۴ میلی‌متر رسیده است، اظهار داشت: این میزان بارندگی در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۷۵ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۱۹۴ میلی‌متر باران در فارس باریده بود.

قطره سامانی عنوان کرد: بارندگی در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند‌مدت مورد انتظار ۳۶ درصد کاهش داشته است.  

مدیرکل هواشناسی استان فارس خاطرنشان کرد: میانگین بارش شیراز از ابتدای مهرماه تا امروز ۱۶۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۶۴ میلی‌متر بوده ۳۹ درصد کاهش بارندگی داشته است.

قطره سامانی با بیان اینکه از اول سال زراعی جاری تاکنون سپیدان با ۵۰۱ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین و شهرهای جنوبی مثل لار، لامرد، مهر کم‌بارش‌ترین نقطه فارس بوده‌اند، گفت: برای روزهای ۳ و ۴ اسفند ماه هم بارش‌های پراکنده در حد یکی دو میلی‌متر در مناطق شمالی استان پیش‌بینی شده که زیاد قابل ملاحظه نیست.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه سامانه بارشی بعدی از روز چهارشنبه این هفته وارد فارس می‌شود و فعالیت آن تا روز جمعه ادامه دارد، گفت: مناطق جنوبی فارس در این سامانه بارشی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و در مجموع نیز با بارش‌های که تا ۲۰ فرودین‌ماه رخ می‌دهد کمبود بارش‌های مناطق جنوبی جبران می‌شود.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

واتساپ اصل

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سلامی یکشنبه , ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

هوای همدیگرو داشته باشیم تا هوا طوفانی نشود

آخرین اخبار