چاپ کد خبر: 71734
25 دی 1400

آخرین وضعیت هواشناسی استان فارس/ نورآباد ممسنی ، سپیدان و کازرون پربارش ترین مناطق

اداره کل هواشناسی استان فارس آخرین وضعیت آب و هوایی این استان تا روز یکشنبه هفته جاری را اعلام کرد.

هواشناسی new 5

بر اساس جدید ترین اطلاعیه هواشناس ، آسمان استان فارس در روز شنبه  ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ،آسمان ابری همراه با بارش در کل استان ،برای روز  یکشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ آسمان نیمه ابری همراه با بارش، برای مناطق شمالی در بعدازظهر کاهش بارندگی را خواهیم داشت. این سامانه بارشی برای دوشنبه و سه شنبه در اکثر مناطق استان به ویژه مناطق جنوب غربی و جنوبی بارندگی خواهد داشت. در مناطق سردسیر شمال و ارتفاعات مرکزی استان بارشها به شکل برف و در مناطق جنوبی گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی میشود.
 بر اساس این گزارش، کمینه دمــای امــروز اســتــان: سپیدان با ۱ درجه ،  بیشینه دمـای دیــروز اســتــان: لامرد و مهر با ۲۳ درجه ،  کمینه دمــای امــروز شــیــراز:۷ درجہ، بیشینه دمــای دیــروز شــیــراز:۱۵ درجه بالای صفر اعلام شده است.

هواشناسی استان فارس میزان بارش باران در مناطق مختلف استان فارس را تا ساعت ۲۱٫۳۰دقیقه امروز  ۲۵ دی ماه را اعلام کرد.

بیشترین میزان بارندگی سامانه بارشی اخیر با ۹۳٫۶ میلی متر در شهرستان سپیدان(اردکان) به ثبت رسیده است.

در شهرستان ممسنی ۸۲٫۳ ، کازرون ۷۰٫۳ میلی متر باران و در شیراز هم ۱۵٫۱ میلی متر و شهرک گلستان شیراز ۴۷٫۶ باران باریده است.

میزان بارش باران در مناطق مختلف استان فارس به شرح زیر است:

بارندگی در استان فارس 6

مدیر کل راهداری فارس: تمام محورهای استان به رغم بارش‌ها باز است
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس شنبه اعلام کرد: به رغم بارش باران و برف در نقاط مختلف فارس طی ۲۴ ساعت گذشته و تداوم آن، تمام محورهای اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

علیرضا سیاهپور در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اینک در محورهای سپیدان به اقلید، سپیدان به یاسوج و گردنه کولی کش در شمال فارس همچنین هفت برم، گردنه شول و دشت آزادگان دشمن زیاری در غرب استان بارش برف جریان دارد و با توجه به حضور نیروهای راهداری شرایط تردد خودروها در این محورها فراهم شده است.
او ادامه داد: در برخی محورهای استان نیز شاهد ریزش‌هایی بوده‌ایم که بلافاصله این محورها پاکسازی و ایمن سازی شده‌اند.
وی بیان کرد: در برخی محورهای استان از جمله محور کازرون به دشت ارژن نیز شاهد مه گرفتگی و کاهش دید هستیم که به رانندگان توصیه می‌شود با دقت کامل رانندگی کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار داشت: با توجه به بارش باران و برف در اغلب نقاط استان، از شهروندان انتظار داریم در صورت امکان از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورتی که قصد انجام سفر دارند از سالم بودن خودرو خود اطمینان حاصل کرده و حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
سیاهپور گفت: هم‌اینک عملیات راهداری زمستانی در استان فارس با مشارکت ۷۰۰ نیروی راهداری در قالب ۷۴ گروه در ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راههای این استان در حال انجام است.
وی ادامه داد: ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری به همراه افزون بر ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و ۵۸ راهدارخانه ثابت و سیار در این طرح مشارکت دارند.

بارش سنگین برف در جاده اقلید به یاسوج

با توجه به بارش شدید برف در جاده اقلید به یاسوج تردد در این جاده فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است

بر اساس تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری مرکز و گزارش‌های دریافتی از راهداری مستقر در محور‌های استان، بارش برف در محور‌ اقلید به یاسوج گزارش شده است.
در حال حاضر نیروهای راهدادری در حال برف روبی و پاکسازی این مسیر هستند و رانندگان توصیه شده با سرعت مطمئن و با توجه به توصیه و هشدار پلیس و راهداری رانندگی کنند.

برف و باران جاده های فارس را لغزنده کرد
به دلیل بارش باران و برف و لغزندگی جاده‌های فارس، رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

 همچنین مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: به علت بارش باران، برف و مه گرفتگی در برخی جاده‌های استان به رانندگان توصیه می‌شود با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.
حمید احمدی با اشاره به مه گرفتگی خفیف در محور جدید کازرون – دشت ارژن، کولی کش، سرچهان و تنگ حنا افزود: بر اساس تصاویر دوربین‌های نظارتی مرکز و گزارش‌های دریافتی از همکاران مستقر در محور‌ها، همه جاده‌های استان باز و تردد روان است.
وی تصریح کرد: در جاده‌های شیراز، نورآباد، رستم، کازرون، دشت ارژن، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، بوانات، صفاشهر، اقلید، کوار، خرامه، سروستان، فسا، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، جهرم، نی ریز و داراب بارش باران گزارش شده است.
احمدی اضافه کرد: همچنین جاده‌های سپیدان به یاسوج، سپیدان به اقلید، سده، دژکرد و خسروشیرین در حال حاضر برفی است
مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس از رانندگانی که قصد سفر به نقاط صعب العبور و سردسیر دارند خواست، تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیر چرخ، لباس و پوشاک گرم همراه داشته باشند و با سرعت مطمئن حرکت و از عجله و شتاب خودداری کنند.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آرش کازرونی یکشنبه , ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۷:۴۳

سپاس خدایی که جهان را آفرید و آن آسمان را. امیدوارم خشکسالی تمام و بارش باران و برف سراسر سزمین ایران رو سیراب کنه ??

بارانی شنبه , ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

ممسنی در صدر جداول
به به

علیرضا شنبه , ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

ماشاله کازرون

آخرین اخبار