چاپ کد خبر: 64213
23 مرداد 1400

تردد در جاده های استان فارس ۲ میلیون تومان جریمه دارد

سف ممنوع

به گزارش اول فارس ،جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: سلامت مردم خط قرمز ما به شمار می‌رود و برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، کنترل تمام ورودی و خروجی‌های استان تشدید می‌شود.

عبدالرضا قاسم‌پوبا اشاره به مصوبه امروز ستاد ملی کرونا به تشریح جزئیات محدودیت‌های جدید کرونا در تعطیلات پیش‌رو پرداخت و گفت: ممنوعیت تردد سراسری از ساعت ۱۲ ظهر فردا، ۲۴ مردادماه آغاز می‌شود و تا روز جمعه ۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

جریمه ۲ میلیون تومانی خودروهای متخلف

او با بیان اینکه مجوزهای ترددی که قبلاً از سوی فرمانداری‌ها صادر می‌شد، به صورت کلی لغو و باطل می‌شود و کسی حق تردد با این مجوزها را ندارد، افزود: در صورت تخلف جریمه ۲ میلیون تومانی در انتظار خودروها خواهد بود و حتماً این جریمه اخذ شده و در صورت تعویق در پرداخت آن بعد از گذشت یک ماه، مبلغ آن دو برابر خواهد شد.

قاسم‌پور با بیان اینکه تعطیلی ۶ روزه نیز از روز دوشنبه، ۲۵ مردادماه تا روز شنبه، ۳۰ مردادماه مصوب شده است، گفت: روز یکشنبه ادارات باید فعالیت کنند اما طی این ۶ روز به جز ادارات و دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند درمانگاه‌ها، اورژانس، آتش‌نشانی، آب، برق، مخابرات و غیره مابقی ادارات تعطیل است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا اضافه کرد: برای برخورد با متخلفان دستگاه‌های ناظر ورود خواهد کرد و دوایر قضایی، انتظامی، بهداشتی و درمانی، صمت، تعزیرات، شهرداری‌ها، راهداری‌ها، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها هم مکلف به همکاری با بخش بهداشت و درمان شده‌اند.

همه مشاغل جز گروه یک تعطیل

او با ذکر این نکته که فردا جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار و موارد تشدید محدودیت‌ها مصوب خواهد شد، گفت: تمام مبادی‌ ورودی فارس و شیراز کنترل خواهد شد و از همه فرمانداران خواسته شده تا موارد مصوب را با جدیت دنبال کرده و خودروهای شخصی متخلف که قصد تردد در مبادی ورودی شهرها و استان را دارند ضمن بازگرداندن، تا مبلغ ۲ میلیون تومان جریمه کنند.

قاسم‌پور از تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ خبر داد و گفت: تعداد مشاغل گروه یک را هم کاهش خواهیم داد و تنها سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی و سبزی‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها، قصابی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بیمارستانی و مشاغلی که نیاز ضروری مردم هستند، اجازه فعالیت خواهند داشت و مابقی مشاغل تعطیل خواهند بود.

تعطیلی تفرجگاه‌ها 

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا همچنین تعطیلی تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها، پارک‌ها، موزه‌ها و کتابخانه‌ها را اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون وضعیت ۳۲ شهرستان استان قرمز بوده و ضریب اشغال تخت‌های عادی بیمارستان‌های استان ۱۰۷ و تخت‌های ویژه هم ۹۵ درصد است و بیش از ۵ هزار بیمار کرونایی هم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳ هزار نفر از آنان بستری دائم و ۲ هزار نفر بستری موقت هستند.

حرکت هیئات ممنوع است 

او با بیان اینکه ضریب مثبت شدن تست‌های کرونا در استان هم ۴۰ درصد است، به وضعیت عزاداری‌ها در ماه محرم اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه امروز ستاد ملی کرونا عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است چون پیش از این امکان عزاداری در فضاهای بسته با سقف بیش از ۶ متر فراهم بود اما اکنون این امکان فراهم نیست و باید نظارت‌ها و سخت‌گیری‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود. ضمن اینکه حرکت هیئات مذهبی و دسته‌های عزاداری نیز ممنوع شده است.

قاسم‌پور در خصوص کمبود دارو نیز گفت: هم‌اکنون مشکل کمبود دارو برطرف شده است و مشکل خاصی از نظر سرم و داروهای بیماران کرونایی در سطح بیمارستان‌های استان نداریم و هر دارویی که مورد نیاز بیماران کرونایی باشد در بیمارستان‌ها موجود است.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شهروند شنبه , ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶

آیا تردد بین شهرهای استان با پلاک بومی استان هم ممنوع است؟

آخرین اخبار