چاپ کد خبر: 88914
15 تیر 1401

ترفند پاک کردن لکه‌های روغن و چربی از روی لباس

پاک کردن لکه‌های روغن و چربی از روی لباس کار آسانی نیست اما موادی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها لکه‌های لباس را کاملا از بین ببرید.

ترفند پاک کردن لکه‌های روغن و چربی از روی لباس

ریختن روغن بر روی لباس و به‌وجود آمدن لکه‌ها، اتفاق ناخوشایندی است. اما نگران نباشید. می‌توانید این لکه‌ها را با روش‌های ساده و خانگی به راحتی از روی لباس‌های خود پاک کنید. با این مطلب از مجله دلتا همراه شوید تا با روش پاک کردن لکه روغن از لباس بیشتر آشنا شوید.

پاک کردن لکه روغن از لباس با استفاده از پودر بچه

  • با یک دستمال توالت مقدار باقی‌مانده‌ چربی یا روغن را از روی لباس‌تان بردارید. پیش از رفتن به مرحله‌ بعد سعی کنید تا جایی که می‌توانید، روغن را از روی لباس‌تان تمیز کنید.
  • لکه روغن را به‌آرامی با پودر بچه بپوشانید. اگر پودر بچه ندارید، می‌توانید همین کار را با نمک یا نشاسته ذرت انجام بدهید.
  • با یک دستمال توالت یا یک قاشق، پودر بچه را از روی لکه بردارید. این کار را با دقت انجام بدهید و مراقب باشید پودر روی سایر نقاط لباس‌تان نریزد.
  • کمی مایع ظرفشویی و آب را بر روی لکه بریزید و با انگشت آن را بمالید. پس از اینکه آب و مایع کف کردند، یک مسواک کهنه را با حرکات دایره‌‌وار، بر روی لکه بکشید. لکه را از هر دو طرف داخل و خارج لباس پاک کنید.
  • لباس را به‌ تنهایی با پودر یا مایع لباسشویی بشویید. برای خشک کردن لباس، آن را در معرض هوا قرار بدهید. استفاده از دستگاه‌های خشک‌کن‌ که با حرارت بالا لباس را خشک می‌کنند، ممکن است باعث شود تا روغن باقی‌‌‌مانده‌ احتمالی، به خورد لباس برود.

ترفند پاک کردن لکه‌های روغن و چربی از روی لباس

استفاده از مایع ظرفشویی، شامپو یا صابون

  • لکه روغن را با مایع ظرفشویی بپوشانید. شاید استفاده از شوینده‌های مخصوص پاک‌کردن چربی‌ها موثرتر باشد، ولی استفاده از آن‌ها ضروری نیست. شامپو برای زدودن چربی از بدن طراحی شده است، بنابراین می‌تواند در این موارد به کارتان بیاید. صابون‌های دست و بدن نیز برای پاک‌کردن چربی‌ها موثرند. فقط مطمئن شوید که صابون حاوی افزودنی‌ای نباشد که مانع از تمیز کردن شود.
  • برای لکه‌های قوی‌تر می‌توانید از صابون‌هایی تحت عنوان صابون لباسشویی استفاده کنید. صابون را با آب (یا برای تاثیرگذاری بیشتر با آمونیاک) مرطوب کنید.
  • سپس آن را بر روی لکه بمالید تا مقدار موردنیاز صابون بر روی لکه منتقل شود و بتواند کف ایجاد کند. همچنین می‌توانید کمی از صابون را رنده کنید و پس از مرطوب‌کردن بر روی لکه بریزید.
  • اگر از شوینده‌های رنگی استفاده می‌کنید، آن‌ها را به‌اندازه‌ کافی رقیق کنید یا مطمئن شوید که شوینده‌ مصرفی باعث تغییر رنگ لباس‌تان نمی‌شود. برای لکه‌های قوی‌تر از مسواک کهنه استفاده کنید، زیرا مسواک بهتر می‌تواند لکه‌ها را پاک کند. برس‌های قدیمی یا برس‌های کوچک مخصوص نظافت نیز گزینه‌های مناسبی برای زدودن لکه‌ها هستند.

ترفند پاک کردن لکه‌های روغن و چربی از روی لباس

استفاده از سرکه

لکه را ابتدا با آب و سپس اگر خواستید، آن را با سرکه بشویید. سرکه یک پاک‌کننده‌ طبیعی است و کاربردهای زیادی دارد. سرکه خاصیت قلیایی صابون و شوینده‌ها را کاهش می‌دهد و از تاثیر آن‌ها می‌کاهد. بنابراین به‌طور هم‌زمان از شوینده‌ها و سرکه استفاده نکنید. اگر می‌خواهید برای تمیز کردن لکه از سرکه و شوینده استفاده کنید، ابتدا سرکه و آب را با نسبت یک به دو، ترکیب کنید و آن را روی لکه‌ لباس بریزید. سپس سرکه را از روی لباس‌تان بشویید و مراحل بالا را با شوینده، صابون یا شامپو انجام بدهید.

ترفند پاک کردن لکه‌های روغن و چربی از روی لباس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار