چاپ کد خبر: 36719
28 مهر 1399

تست موفق داروی ایرانی کرونا روی حشدالشعبی !

سایت دیده بان ایران به نقل از مدارا: جلسه روز گذشته نمایندگان مجلس یازدهم پس از ۱۵ روز تعطیلی حواشی جالب و البته کرونایی به دنبال داشت. تا جاییکه علی نیکزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت خطاب به وزیر بهداشت که آنسو تر از شفافیت حرف زده بود گفت: احمدحسین فلاحی داروی کرونا را با خودش به صحن آورده است، به این موضوع رسیدگی کنید.

نماینده همدان در مجلس یازدهم روز یکشنبه با اعلام اینکه هر شش دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در کشور جان خود را از دست میدهند از بی تفاوتی این موضوع از سوی دولت انتقاد کرد و‌خواستار رسیدگی به کشف داروی کرونا شد.

دارویی که گفته می شود پیشتر همین نماینده از ساخت آن توسط مهندس قادری خبر داده بود.

یک کاربر توییتر در همین رابطه می نویسد: یک شیمی دان همدانی به نام مهندس قادری ظاهرا داروی کرونا را پیدا کرده است و روی چند نفر هم تست کرده و‌جواب گرفته است انا دانشگاه علوم پزشکی همدان جلوی کار این را گرفته و مهندس قادری هم داروها را برای نیروهای حشدالشعبی فرستاده و آنها هم از مهندس قادری تشکر کرده اند.

در متن تقدیرنامه لشکر ۴۱ الحشدشعبی از مهندس قادری به عنوان پروفسور یاد شده است.

تست موفق داروی ایرانی کرونا روی حشدالشعبی؟

اما با این حساب عصر روزگذشته کیانوش جهانپور در واکنش به اخبار صبح امروز مجلس گفت: مسیر تایید سلامت، ایمنی و اثربخشی یک دارو و یا یک روش درمانی در کشور مطابق مقررات مشخص است و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بعنوان متولی سلامت، هیچ مسیر میانه و سفارشی برای تائید اثربخشی یک داروی ادعایی یا روش درمانی نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در ماه‌های اخیر با توجه به نگرانی مردم از همه گیری کرونا و جدید بودن این بیماری و ویروس نوپدید، ادعاهای بسیاری مبنی بر دستیابی به درمان این بیماری مطرح شده که اغلب این موارد فاقد مستندات علمی است؛ یا مسیر کارآزمایی های بالینی و روشمند را طی نکرده و یا بعضا درصدد هستند با دور زدن این مسیر خود را از معرض قضاوت علمی و فنی دور کنند.

حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) هم درخصوص ادعای ساخت داروی درمان قطعی کرونا توسط یکی از نمایندگان مجلس گفت: یکی از محققان همدانی دارویی را در زمینه درمان کرونا به دانشگاه ارائه داده است که در مرحله دریافت کد اخلاق است و هنوز مطالعات بالینی خود را آغاز نکرده است.

وی اضافه کرد: ادعای اینکه داروی درمان قطعی کرونا ساخته شده است از لحاظ علمی صحیح نیست و نباید هر دارویی بدون گذراندن مراحل علمی و بالینی برای مصرف انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار