چاپ کد خبر: 38214
27 آبان 1399

تشخیص کرونا در ۲۰ دقیقه با کیت ایرانی تشخیص سریع

کیت ایرانی تشخیص سریع کرونا رونمایی شد

به گزارش گروه سلامت اول فارس ، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز در مراسم رونمایی تست تشخیص سریع آنتی ژن کووید ۱۹ اظهار کرد: با تولید تست سریع هوشمند، ما در زمره پنج کشور برتر دنیا در این خصوص قرار می‌گیریم.

او ادامه داد: ایران در کنار آمریکا، چین، کره جنوبی و انگلیس به این فناوری پیشرفته دست یافته است.

زالی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این تست سرعت بالا و تحول در زمینه بیماریابی است، افزود: کاربرد ساده و سریع، ویژگی بارز این کیت است. با استفاده از این محصول، مدت زمان تشخیص کرونا به ۲۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: این تست بر روی ۵۰۰ بیمار با نظارت انستیتو پاستور ایران انجام شد و از نظر بالینی کاملا مورد تایید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه با این کار، سرانه تست کرونا در کشور افزایش پیدا می‌کند، گفت: این کیت تمام فرایند‌های پژوهشی و استاندار‌های تحقیقاتی مناسب را طی کرده است.

زالی ادامه داد: حدود ۸۵ درصد این تست قدرت تشخیص و کارایی بالا دارد که نسبت به تست‌های PCR درصد بالاتری است. 

او گفت: یکی از نگرانی‌ها انجام سرانه پایین تست کرونا در کشور بود. با راه اندازی این گونه محصولات فناورانه، تست کرونا در کشور افزایش پیدا می‌کند.

 تشخیص سریع کرونا، زنجیره بیماری را قطع می‌کند

در ادامه  سجاد مروجی مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت گفت: در این مرحله کیت تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا را تولید کردیم.

او  افزود: از اواخر سال گذشته که کرونا شیوع پیدا کرد، در حوزه کیت‌های تشخیصی کرونا کار خودمان را آغاز کردیم.

مروجی گفت: این کیت ظرف ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌تواند شناسایی افراد مبتلا را انجام دهد. قیمت این کیت در حدود ۳۰ درصد پایین‌تر از قیمت کیت PCR در بازار است و صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور دارد.

او بیان کرد: این کیت می‌تواند زنجیره بیماری را قطع کند و به عبارتی در بیماریابی نقش مهمی دارد.  

مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت با تاکید براینکه این فناوری توسط محققان ایرانی به دست آمده است، گفت: این کیت عملکرد مشابه تست‌های تشخیصی PCR دارد.

مروجی در مورد تفاوت این محصول با کیت‌های معمولی گفت: این کیت برای بیماران سرپایی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و دسترس پذیری افراد در مناطق دوردست و محروم در نقاط مختلف شهری را فراهم می‌کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار