چاپ کد خبر: 77712
21 اسفند 1400

تصاویر انفجار هولناک در یک ” باغ سوخت گیری LPG ” در جاده شیراز- صدرا

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی گسترده و انفجار هولناک در یک کارگاه غیر مجاز سوخت گیری گاز LPG در ورودی شهرک صدرا خبر داد.

به گزارش اول فارس از شیراز، محمد هادی قانع  با اشاره به جزئیات انفجار و آتش سوزی گسترده در این  کارگاه ،گفت : ساعت ۱۱:۳۹ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی گسترده در کارگاه غیر مجاز سوختگیری در ورودی شهرک صدرا به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع داده شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت حادثه، پنج ایستگاه آتش نشانفجار صدر صدرا 5 1انی با  خودروهای پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند .

رئیس سازمان آتش نشانی عنوان کرد: آتش سوزی در یک باغ ۵۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری غیر مجاز انبار، فروش و شارژ سیلندر های ال پی جی فعالیت می کرد.

قانع ادامه داد: این حادثه در زمان سوخت گیری یک خودرو و بر اثر انفجار لحظه ای و پس از آن آتش سوزی گسترده به وقوع پیوست و دو خودروی سواری پراید و ۵۰ سیلندر پنجاه کیلویی موجود در محل را در برگرفت.

قانع گفت: شعله های آتش تمامی کارگاه را در بر گرفته و احتمال سرایت به مکان های اطراف و انفجار بقیه سیلندرها نیز وجود داشت، از این رو تیم اطفایی با تقسیم شدن به چند گروه ضمن جست و جو برای محبوسین احتمالی به کنترل و اطفا این حریق سرکش اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: این حریق هولناک یک شهروند را نیز دچار سوختگی کرده بود که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شد.

تیم عملیاتی در همان شرایط بسیار خطرناک و ریسکی عملیات را آغاز کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند.

قانع افزود: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندر های موجود و پاشش آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر و با تلاش آتش نشانان  آتش خاموش شده و نیروها مشغول ایمن سازی محل و لکه گیری و جابجا کردن سیلندرها هستند.

لازم به ذکر است با سرعت عمل آتش نشانان از انفجار پنجاه سیلندر موجود در محل جلوگیری شد.

انفجار صدر صدرا 1 انفجار صدر صدرا 2 انفجار صدر صدرا 3 انفجار صدر صدرا 4 انفجار صدر صدرا 5 انفجار صدر صدرا 6 انفجار صدر صدرا 7 انفجار صدر صدرا 8 انفجار صدر صدرا 9 انفجار صدر صدرا 10

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار