چاپ کد خبر: 104096
23 بهمن 1401

عکس های زیباترین پرندگان جهان که حتما حالتان را خوش می کنند

آیا به یک خط رنگ در زندگی خود نیاز دارید؟ شما فقط باید به دوستان پردار ما مراجعه کنید، زیرا زیباترین پرندگان در جهان مجموعه ای خیره کننده از اشکال، رنگ ها و الگوها را به شما ارائه می دهند تا بتوانید چشمان خود را به آن ببنید. با اول فارس در یک جلسه پرنده نگری در فضای مجازی همراه باشید زیرا می خواهیم همراه با شما از وجود این ۱۰ پرنده زیبا (بدون ترتیب خاصی) قدردانی  کنیم!

تصاویر 10 تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند

هوشنگ جهانبخش | به گزارش اول فارس با  وجود بیش از ۱۰۰۰۰ گونه پرنده در سراسر جهان که بسیاری از آنها فوق العاده زیبا هستند، نامگذاری زیباترین پرندگان کار بسیار دشواری است. ما می دانیم که با توجه به ترجیحات مختلف فردی ما، شمارش معکوس زیباترین پرندگان می تواند یک امر بسیار ذهنی باشد.

با این وجود، ما این لیستی از ده مورد پیشنهادی اول فارس از خیره کننده ترین موجودات پرندگان را که زیبایی شگفت انگیزی را به نمایش می گذارند، گردآوری کرده ایم. بیا یک نگاهی به لیست بیندازیم. البته شما هم در پایان زیباترین پرنده را برای ما بنویسید

۱۰ تا از زیباترین پرندگان جهان
در این فهرست، پرندگانی را با برخی از برجسته‌ترین رنگ‌ها، الگوهای پیچیده، پرهای زیبا، درخشش‌های فوق‌العاده، منقارهای کنجکاو و موارد دیگر گنجانده‌ایم.

ما به شما قول می دهیم که  امروز و با این مطلب همراه با این پرندگان زیبا در آسمان رویای زندگی مان در این دنیای زیبا پرواز کنیم:

۱. بال‌لاکی بوهمیین  

تصاویر 10 تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند
بال لاکی بوهمین پرنده ای با جثه متوسط ​​با سر کاکلی مشخص و ماسک مشکی متمایز است. آنها عمدتا قهوه ای مایل به خاکستری با پرهای زیر دم به رنگ دارچینی و دم هایی با نوک زرد هستند. لبه های پر قرمز رنگ این عصاره را زیبا می کند.

بوهمین یکی از سه گونه موم دار موجود است. دو مورد دیگر موم سدر و واکس ژاپنی هستند. بوهمین بزرگتر از سدر و کمیاب تر از هر یک از دو سرو دیگر است. و از نظر ما قطعاً زیباترین پرنده از خانواده موم خوار است.

موم های بوهمی را  بیشتر می توان در آمریکای شمالی یافت، جایی که آنها در جنگل های شمالی زندگی می کنند که روی شاخه های درخت لانه می کنند، جایی که حشرات کوچک و میوه ها رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهند. آنها پرندگان مهاجری هستند که در طول زمستان در دسته های بزرگ به سمت شمال غربی ایالات متحده حرکت می کنند.

۲- سنبل ماکائو

تصاویر 10 تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند

به دلیل پرهای آبی لاجوردی چشمگیرشان که به خوبی با نوار زرد دور چشم همخوانی دارد، به “ماکائو آبی” نیز معروف است. سنبل ماکائو بزرگترین گونه طوطی پرنده است که طول آن ۱۰۰ سانتی متر  است.

طول بال‌ها تا ۱۲۲ سانتی متر گسترش می‌یابد و بدون در نظر گرفتن رنگ‌های فوق‌العاده‌اش، نمونه‌ای واقعاً باشکوه را ایجاد می‌کند. جدا از پرهای آبی کبالتی خیره کننده، می توانید ماکائوی سنبل را با منقار سیاه کمانی و دم بلند جذابش شناسایی کنید.

متأسفانه این زیباترین پرنده که بصورت بومی در آمازون به ویژه علفزارهای ساوانا در برزیل زندگی می کند، همچنان از نظر جمعیت رو به کاهش است. آنها در حال حاضر فقط حدود ۵۰۰۰ پرنده از این پرندگان در طبیعت زندگی می کنندبر اثر شکار و زیستگاهی که به سرعت در حال کوچک شدن است جمعیت این پرنده درحا کم شدن است.

با آموزش، آنها می توانند حیوانات خانگی خوبی بشوند . از آنجایی که آنها پرنده های دوست داشتنی هستند و عاشق بازی هستند، در خانه نیاز به فضای کافی دارند. اما مراقب باشید که طوطی سنبل ماکائو می‌توانند فوق‌العاده پر سر و صدا باشند و با وجود آموزش و مراقبت مناسب همچنان می‌توانند یک گاز قدرتمند از شما بگیرند.

برخلاف سایر طوطی‌های خانواده ماکائو، آن‌ها تقلیدکننده‌های پرکار گفتار نیستند

۳. اردک چوبی

تصاویر 10 تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند

اردک های چوبی به عنوان یکی از زیباترین پرندگان آبی در سراسر جهان برجسته هستند. آنها بیشتر در کنار نهرها و مرداب های باتلاقی در سراسر ایالات متحده و کانادا یافت می شوند.

اردک های چوبی نر نسبت به همتایان ماده خود خیره کننده تر هستند. نرها دارای سر و تاج سبز متالیک با ته رنگ های بنفش به طرز جذابی هستند. گردن آنها با نوارهای باریک سفید زیبا تزئین شده است.

پرهای اردک چوبی ترکیبی جذاب از الگوهای سیاه و آبی است و همچنین نقش مضاعف جذب ماده ها را در هنگام پرورش بازی می کند. زیر شکم سفید و قسمت سینه زرشکی رنگ زیبایی یک اردک چوبی نر را کامل می کند.

اردک چوبی ماده چندان خیره کننده نیست و دارای سر قهوه ای با شکم سفید است. ناحیه قفسه سینه با رنگ سفید پاشیده شده است.

این پرندگان منحصربه‌فرد را که به شدت مجهز نیستند تا سوراخ‌های خود را برای لانه‌سازی سوراخ کنند، اغلب می‌بینید که در سازه‌های دست‌ساز زندگی می‌کنند. آنها یک هدف هیجان انگیز اما آسان برای عاشقان پرنده یا پرنده بازهای آماتور  می سازند!

۴. توکان منقاردار

تصاویر 10 تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند

چیزی که شما را در مورد توکان شگفت زده می کند، منقار زبیا و فوق العاده آن است که اندازه آن تا۱۸ سانتی متر  خیره کننده است! منقار غول‌پیکر رنگارنگ نام دیگری را نیز برای توکان منقاردار به نام «توکان منقار رنگین‌کمان» با ترکیب رنگدانه‌های قرمز، سبز و زرد به ارمغان آورده است.

اندازه این پرنده  از نظر وزن می تواند نسبتاً فریبنده باشد. اگرچه سنگین به نظر می رسد، اما سبک و توخالی است. آنها از این منقارهای رنگارنگ برای فریب دادن ماده ها به ویژه در فصل تولید مثل و همچنین برای دفاع از خود استفاده می کنند.

این پرندگان زیبا دارای پرهایی هستند که عمدتاً سیاه است و پرهای زرد درخشانی در ناحیه گردن و سینه دارند. صورت آنها ترکیبی پیچیده از سبز و زرد است. قرمز روشن زیر پرها در ناحیه دم ظاهر متمایز اما ظریف آن را کامل می کند.

عاشقان پرنده که به دنبال این پرندگان در محیط طبیعی زندگی شان هستند باید به جنگل های بارانی گرمسیری و نیمه گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی بروند. ونزوئلا، کلمبیا و جنوب مکزیک مکان‌های ایده‌آلی برای مشاهده توکان منقاردار هستند. پرندگان همچنین در هنگام سحر و غروب که بیشترین فعالیت را دارند راحت تر دیده می شوند.

توکان منقاردار دارای بالهای سنگین است که آن را به یک پرواز ضعیف تبدیل می کند. آنها مسافت های کوتاه را مدیریت می کنند، اغلب از شاخه درختی به شاخه درختی در جنگل می پرند. از آنجایی که آنها پرندگان اجتماعی هستند، آنها را خواهید دید که در دسته های کوچکی بین شش تا دوازده پرنده حرکت می کنند. این گروه ها ممکن است گاهی تا سی پرنده متورم شوند.

آنها بیشتر در حفره هایی زندگی می کنند که به طور طبیعی در طبیعت ایجاد شده اند یا در سوراخ هایی که دارکوب ها روی درختان حفر می کنند. آنها صداهای بلند قورباغه مانند می گیرند. رژیم غذایی آنها از حشرات، درختان میوه، مارمولک تا تخم مرغ متغیر است.

۵. جیجاق آبی

تصاویر 10 تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند

شاید باور نکنید جیزهای آبی  یا جیجاق های آبی شاهکاری از یک مغز زیبا هم هستند، زیرا آنها در زمره باهوش ترین پرندگان جهان به حساب می آیند. به راحتی می توان آنها را با صداهای متمایز “جی جی” تشخیص داد. جیزهای آبی دارای پرهای رنگارنگی هستند که از ترکیبی هوشمندانه از آبی، سیاه و سفید تشکیل شده است.

از آنجایی که پرندگان باهوشی هستند، می توانند صدای پرندگان دیگر را تقلید کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند صدای شاهین ها را تقلید کنند تا پرندگان دیگر را فریب دهند. در اسارت به عنوان حیوانات خانگی، آنها به تقلید از گفتار انسان و حتی صداهای سایر حیوانات خانگی مشهور هستند. آنها می توانند تا حدی حیله گر باشند که لانه و تخم مرغ های دیگر را بدزدند.

آنها در جنگل های بسیاری از مناطق آمریکای شمالی به ویژه شرق و مرکز آمریکای شمالی زندگی می کنند.

اگرجیجاق های آبی به طور طبیعی در گروه های کوچک زندگی می کنند، اما می توانند به تعداد صدها گله در هنگام مهاجرت به جنوب در طول زمستان ازدحام کنند.

دانشمندان هنوز به طور کامل رفتار مهاجرتی جیزهای آبی را درک نکرده اندچون رفتارشان گیج کننده است. برخی در طول زمستان مهاجرت نمی کنند و در عوض در زیستگاه طبیعی خود باقی می مانند. علاوه بر این، محققان همچنین خاطرنشان کرده‌اند که هیچ جیز آبی وجود ندارد که به طور مداوم هر سال مهاجرت کند.

۶. طوطی دریایی اطلس

تصاویر 10 تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند

پفین اقیانوس اطلس ترکیبی غیرمعمول از ویژگی هاست که یکی از چشمگیرترین پرندگان دریایی را تشکیل می دهد. رنگ پرهای آن‌ها یادآور پنگوئن همیشه دوست‌داشتنی است، با این حال بدلیل منقار متمایز آن‌ها لقب «طوطی دریایی» را به آن‌ها داده است.

پفین های اقیانوس اطلس دارای پرهای ضد آب هستند و شناگران عالی در سطح و زیر آن هستند. آنها بال های خود را تکان می دهند تا خود را در زیر آب یا روی سطح حرکت دهند. آنها غواصان فوق العاده ای هستند که به عمق ۱۶۰ فوت می رسند. با این حال، برخلاف پنگوئن، آنها پروازهای بسیار خوبی هستند و می توانند به سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت دست یابند.

دوستداران پرندگانی که به دنبال این پرندگان زیبا هستند می توانند آنها را در سواحل شرق کانادا و شمال ایالات متحده پیدا کنند.

پفین های اقیانوس اطلس در لانه هایی که در طول ساحل در طول تابستان و بهار می سازند، تولید مثل می کنند. تولیدمثل در جزایر اقیانوس اطلس اتفاق می افتد، جایی که ماده تنها یک تخم می گذارد که در عرض یک ماه و نیم از تخم خارج می شود.

پس از آن، جوجه ها را با ماهی های کوچکی که صید می کنند تغذیه می کنند و در منقار حجیم خود انتقال می دهند. به طور شگفت انگیزی، آنها می توانند تا ۳۰ ماهی را در یک حرکت مدیریت کنند. هیک ها، مارماهی های شنی و کاپلین ها غذای اصلی پافین های اقیانوس اطلس هستند.

۷. طاووس

تصاویر 10 تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند

طاووس به دلیل پخش وسوسه انگیز پرهای دم در سراسر جهان مشهور است. مدتهاست که در میان پولدارها ،خانواده سلطنتی و اشراف تحسین برانگیز شده است و به هر گوشه از جهان صادرات شده است و همچنین جایگاه خود را به عنوان پرنده ملی هند پیدا کرده است.

چیزی که طاووس را به‌ویژه خیره‌کننده می‌سازد، ردیف دراز پرهای معروف آن است که از صد و پنجاه پر رنگی زیبا تشکیل شده است. سپس مجموعه‌ای از «لکه‌های چشم طاووس» بامزه وجود دارد که وقتی این پرها در یک نمایش باشکوه به نمایش گذاشته می‌شوند.

طاووس ها برای برخی از جذاب ترین نمایش های جفت گیری در کل قلمرو حیوانات شناخته شده اند. نرها در حالی که پرهای خیره کننده خود را در نمایشی باشکوه همراه با صدای خش خش تکان می دهند، در یک رقص عاشقانه با ماده ها (پیهن ها) محبت می کنند. هنگامی که چرخه جفت گیری به پایان می رسد، نر با از دست دادن پرهای زینتی خود را ترک می کند. اما آنها در عرض چند ماه دوباره رشد می کنند

طول دم و تعداد خال های چشم از طاووسی به طاووس دیگر متفاوت است. ماده ها جفتی را ترجیح می دهند که دم بلندتر و لکه های چشمی بیشتری روی دم نشان دهد. دم صفحه نمایش رنگارنگی را منتشر می کند که بسته به زاویه ای که در آن روشن می شود تغییر می کند.

طاووس ها در سه گونه اصلی وجود دارند: مرغ هندی، کنگو و سبز. گونه هندی رایج ترین طاووس در سطح جهان است

۸. فلامینگو

تصاویر 10 تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند

آیا می دانید فلامینگوهای تقلبی در دنیا بیشتر از فلامینگوهای واقعی هستند؟ انسان ها آنها را دوست دارند زیرا آنها از زیباترین پرندگان جهان هستند. مسلماً آنها همچنین به عنوان شناخته شده ترین پرندگان در جهان از حق بالیدن برخوردارند.

پرهای صورتی نفس گیر آنها آنها را به طرز چشمگیری زیبا می کند. فلامینگوها پرندگانی هستند و در شش گونه مختلف وجود دارند که تشخیص آنها دشوار است. این پرندگان گرمسیری در تمام قاره ها به جز قطب جنوب یافت می شوند.

آنها در آمریکای جنوبی و مرکزی، خاورمیانه، هند، دریاچه های دره ریفت آفریقا، استرالیا و مکان های دیگر ساکن هستند. فلامینگو پرنده ملی باهاما است.

فلامینگوها پرندگان آبی هستند که در اطراف دریاچه ها و تالاب ها رشد می کنند و در آنجا ماهی، میگو آب نمک، پلانکتون، جلبک سبز آبی و لارو را در گل صید می کنند. فلامینگوها سفید یا خاکستری متولد می شوند اما در نهایت از رنگدانه های جلبک هایی که از آنها تغذیه می کنند صورتی یا قرمز می شوند. رنگ پرهای آنها به رژیم غذایی بستگی دارد با پرهای روشن تر که منعکس کننده رژیم غذایی بهتر است.

جالب اینجاست که فلامینگوها تک همسری هستند و تا پایان عمر بر عشق همسر اول خود پایبند هستن. آنها در گله های بزرگ زندگی می کنند و یک جمعیت بزرگ فلامینگو سبیار پر زرق و برقدیده می شود. طول فلامینگو تا ۱.۲۷ اینچ و وزن آن تا ۳.۵ کیلوگرم می رسد.

۹. قرقاول طلایی

تصاویر 10 تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند

اگر مسابقه زیبایی برای پرندگان برگزار می شد، قرقاول طلایی یکی از رقبای اصلی بود و احتمالاً برنده می شد. پرهای درخشان قرمز و زرد طلایی که به خاطر آن شهرت دارد، آن را به یکی از زیباترین پرندگان جهان بر اساس اکثر استانداردها تبدیل کرده است.

همانطور که در مورد سایر قرقاول ها معمول است، نرها نسبت به ماده ها پر زرق و برق تر هستند و رنگ پرهای چشم نواز تری دارند. نرها پهلوها و سینه‌های زرشکی متمایز دارند در حالی که ماده‌ها پرهای قهوه‌ای ضعیفی دارند. برای قرقاول های طلایی، دم حدود دو سوم طول پرنده را تشکیل می دهد.

قرقاول طلایی یک خرطوم طلایی و قسمت بالای پشت سبز رنگی دارد که این جواهر بیابان آسیا را تشکیل می دهد. از آنجایی که پروازکنندگان ضعیفی هستند، بیشتر در طبقات جنگلی یافت می شوند و گاهی اوقات پروازهای کوتاهی را انجام می دهند. آنها عمدتاً از بوته ها، توت ها و حشرات کوچک تغذیه می کنند.

قرقاول های طلایی در جنگل ها و جنگل های کوهستانی در غرب و مرکز چین زندگی می کنند، جایی که آنها به عنوان نمادهای افتخار بزرگ در نظر گرفته می شوند. آنها همچنین می توانند در بخش هایی از نیوزلند، آمریکای شمالی و جنوبی، استرالیا و اروپای غربی یافت شوند.

جانورشناسان کشف کرده اند که پرهای قرقاول های طلایی در صورتی که برای مدت طولانی از نور مستقیم خورشید محافظت نشوند، می توانند سفید شوند. بنابراین، با ماندن در زیر سایبان های سایه دار جنگل، رنگ های زنده خود را حفظ می کنند.

۱۰. طوطی  اسکارلت ماکائو

تصاویر 10 تا از زیباترین پرندگان جهان که حال دل تان را خوش می کند

ماکائو سرخ که در جنگل های بارانی گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می شود، یکی از زیباترین پرندگانی است که تا به حال به آن چشم دوخته اید.

آنها با پرهای قرمز متمایز و پشت آبی کبالتی مکمل آنها قابل تشخیص هستند. این پرندگان نمادین دارای پرهای زرد جذابی هستند که نوک بال‌هایشان سبز است. بال پایینی تلفیقی جادویی از پرهای آبی و زرد است.

ماکائوهای قرمز از منقار خمیده فوق العاده قوی خود برای شکستن آجیل های سفت مانند کراکرها استفاده می کنند. قسمت بالای پشت به رنگ برنزه روشن با نوک و پایه مشکی است که بر زیبایی متمایز کلی آنها افزوده است.

ماکائوهای اسکارلت عمر طولانی دارند و از طول عمر بین ۴۰ تا ۵۰ سال در طبیعت لذت می برند. در اسارت، آنها حتی بیشتر عمر می کنند و می توانند ۷۵ سال زندگی شلوغی داشته باشند. در زمان بلوغ، آنها می توانند تا ۱ کیلو گرم وزن داشته باشند.

پرنده بازها  که علاقه مند به دیدن این معجزات باشکوه  در طبیعت هستند باید از جنگل های جنوب مکزیک، بولیوی، پرو، ترینیداد و شرق برزیل دیدن کنند.

ماکائوهای اسکارلت جزو باهوش ترین پرندگان به حساب می آیند و می توانند صداها، کلمات را یاد بگیرند و می توانند به احساسات انسان پاسخ دهند. آنها حتی می توانند الگوها، شکل ها و رنگ ها را زمانی که به خوبی آموزش ببینند تشخیص دهند. یک نمونه کلاسیک از زیبایی با مغز.

اگر قصد دارید یکی را به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنید، به شما هشدار داده شود. آنها پر سر و صدا هستند.

اسکارلت بعنوان پرنده خانگی بسیار زیبا و باهوش بوده و به صاحب با تجربه نیاز دارد ماکائوها به جویدن علاقه زیادی دارند ممکن است از وسایل چوبی خانه شما شروع کرده و برای خود لانه بسازند زیرا به داشتن خانواده علاقه زیادی دارند بنابراین آموزش از سنین پایین اهمیت زیادی دارد.به قفس بسیار برزگ نیاز دارند تا بتوانند به راحتی حرکت کنند همچنین بودن اسباب بازی و چندین ظرف غذا برایشان ضروری است.

گاهی می توان بد اخلاق شوند و معمولا علاقه داشتن به یک نفر و یا فقط جنسیت مرد یا زن در این طوطی دیده میشود. دارای صدای بلندی بوده و جیغهای بلندی میکشند. با اینحال اگر قصد داشتن اسکارلت را دارید باید هزینه زیادی برای خود پرنده و همچنین برای قفس بپردازید و اینکه زمانی را به بیرون اوردن طوطی اختصاص دهید زیرا بسیار اجتماعی هستند و برخی بسیار خوب صحبت میکنند.

مطلب خواندنی و متفاوت برای شما:

حواستان باشد|مردانی با این علائم در حال سوء استفاده از شما هستند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر یکشنبه , ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

این طاووس دروازه قرآن شیراز بایستی بصورت سه بعدی و با همان ظرافتهایی که دم چتری طاووس بصورت باز کرده دارد و با اندازه ده برابر اندازه پرنده طاووس طبیعی ساخته و پرداخته شود تا یک کار هنرمندانه و دیدنی و تک و تاریخی و جالب و جاذب در دنیا باشد و این کار از عهده هنرمندان شیراز بر می آید.انشا الله که به فعلیت برسد.

آخرین اخبار