چاپ کد خبر: 20726
5 بهمن 1398

تصویب لایحه عوارض صدور پروانه ساختمانی باغات در شورای شهر شیراز

 لایحه  شهرداری شیراز در خصوص عوارض صدور پروانه ساختمانی باغات موضوع دستورالعمل اجرایی ماده ۱۴ قانون زمین شهری، ارسالی از کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا در در یکصد و بیست و یکمین جلسه فوق‌العاده علنی صحن شورای اسلامی شهر شیراز مطرح شد که بر اساس آن فرمول محاسبه و اخذ عوارض صدور پروانه و مجوز ساختمانی باغات تفکیک شده در صورتی که شرایط اعمال دستورالعمل اجرایی ماده ۱۴ قانون زمین شهری را داشته باشند، به تصویب رسید.

بررسی لایحه عوارض صدور پروانه ساختمانی باغات

باغات با سند ششدانگ که قبل از تصویب این مصوبه بر اساس پروانه ساختمانی شهرداری، در آنها احداث بنا شده و دارای پروانه ساختمانی یا پایان‌کار از شهرداری هستند و یا با تأیید شهرداری تفکیک شده‌اند و حقوق شهرداری پرداخت شده باشد؛ در صورت عدم تقاضای تفکیک مجدد، مشمول این مصوبه نمی‌شود.

قدرالسهم شهرداری شیراز ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت، ارسالی از کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا نیز در جلسه امروز به تصویب رسید. 

بر اساس این مصوبه، به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود که از مالکین املاک و اراضی دارای سند ششدانگ یا سند افرازی در محدوده حوزه استحفاظی باغات قصردشت که تقاضای تغییر کاربری املاک خود را دارند، پس از تغییر کاربری توسط مراجع ذی‌صلاح، قدرالسهم ناشی از ارزش افزوده زمین مورد تقاضا را از مالک دریافت کند.

ساختمان‌های بافت مسکونی مهدی آباد (ده‌کره) و دینکان که قبل از سال ۱۳۶۸ احداث شده‌اند، مشمول پرداخت  قدرالسهم ناشی از ارزش افزوده موضوع این مصوبه نمی‌شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار