چاپ کد خبر: 99459
18 آذر 1401

تصویر جدید و زیبای حافظ شیرازی که تاکنون ندیده اید

استاد نادر لنجانی ، زاده ۱۵ اسفند سال ۱۳۴۱ در تهران ،نقاش و خوشنویس معاصر ایران ، نستعلیق و شکسته ،او در به تصویر کشاندن چهره هایی مشهور  شهره است.

عکس استاد نادر لنجانی

استاد نادر لنجانی در سال ۱۳۵۲ نزد استاد پتگر که از شاگردان کمال الملک بوده تعلیم گرفته و سپس به هنرستان هنرهای تجسمی رفته و در رشته ی گرافیک تحصیل نموده و بعد از اتمام به دانشگاه فرهنگیان تهران راه یافته و سپس از فارغ التحصیلی در همان دانشگاه از سال ۶۲ به تدریس طراحی و نقاشی مشغول بوده و خوشنویسی را نزد استاد قربانعلی اجلی از شاگردان استاد حسن میرخانی از سال ۱۳۵۹ به طور جدی در کنار هنر نقاشی ادامه داده است.


خواجه شمسُ‌الدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظِ شیرازی “۷۲۷ – ۷۹۲ هجری قمری” مشهور به لِسانُ‌الْغِیْب، تَرجُمانُ الْاَسرار، لِسانُ‌الْعُرَفا و ناظِمُ‌الاُولیاء، متخلص به حافظ، شاعر فارسی‌گوی ایرانی است. بیش‌تر شعرهای او غزل است.

مشهور است که حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی گرویده و همانندیِ سخنش با شعرِ خواجو مشهور است. حافظ را از مهم‌ترین اثرگذاران بر شاعرانِ فارسی‌زبانِ پس از خود می‌شناسند.

در سده‌های هجدهم و نوزدهم میلادی اشعار او را به زبان‌های اروپایی نیز ترجمه کردند و نامش به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت. هر سال در ۲۰ مهر مراسم بزرگداشت حافظ در آرامگاهش در شیراز با حضور پژوهشگرانی از اقصا نقاط دنیا برگزار می‌گردد. در تقویم رسمی ایران ۲۰ مهر را روز بزرگداشت حافظ نامیده‌اند.

پرتره زیبایی از حافظ شیرازی اثر استاد نادر لنجانی

برای مشاهده یا تهیه  اصل این اثر (حافظ شیرازی)می توانید از این لینک اقدام کنید

فال حافظ امروز ۲۳ آذر با تفسیر دقیق و زیبا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار