چاپ کد خبر: 64237
24 مرداد 1400

تضمین افزایش دو برابری قد کودکان شما با ۶ غذای طبیعی

افزایش قد کودکان

بهترین زمان برای افزایش قد کودکان در دوران رشد آن ها است و همچنین بهترین راه برای این کار تقویت تغذیه کودکان است

کودکان تا زمانی که در سن رشد قرار دارند می توانند از تمام پتانسیل خود برای افزایش قد استفاده و پس از اتمام دوران رشد دیگر فرصتی برای افزایش قد نیست. ممکن است برخی از کودکان به دلایل ژنتیکی هرگز قد بلندی نداشته باشند اما با این این فرصت برای آن ها فراهم است که از سلامت خود مراقبت کنند.

یکی از بهترین روش ها برای افزایش قد کودکان علاوه بر انجام فعالیت و ورزش های کششی که در افزایش قد آن ها بسیار تاثیر گذار است و همچنین داشتن خواب کافی، تغذیه مناسب است که می تواند آن ها را قد رویایی که دارند برساند.

۱-ماهی: ماهی سرشار از پروتئین و ویتامین D است که برای رشد استخوان و ماهیچه ضروری است.

۲-هویج: هویج سرشار از ویتامین A و C است. این ویتامین ها برای حفظ کلسیم در استخوان ها و حفظ سلامت آنها ضروری هستند.

۳-لوبیا: یکی دیگر از مواد غذایی که باعث تحریک هورمون رشد در بدن می شود لوبیا است. لوبیاها برای فرزند شما عالی هستند. علاوه ، لوبیا مملو از فیبر ، پروتئین ها و سایر مواد مغذی نیز است.

۴-میوه ها: مصرف میوه های فصلی تازه نیز برای فرزند شما مفید است. آنها آنقدر سرشار از ویتامین ، مواد معدنی و فیبر هستند که رژیم غذایی هر کودکی بدون آنها ناقص است. بنابراین ، مطمئن شوید که کودک خود را با انواع میوه ها ، به ویژه میوه های غنی از ویتامین C و A مانند پاپایا ، پرتقال ، هندوانه ، انبه ، سیب و زردآلو تغذیه می کنید.

۵-موز:موز سرشار از پتاسیم ، منگنز و کلسیم است ، یک میوه ساده ای که می تواند به سلامت کودک شما کمک کند.

۶-گوشت قرمز: گوشت قرمز که باید در حد اعتدال مصرف شود ، یکی دیگر از غذاهای غیر گیاهی است که از نظر پروتئین فوق العاده غنی است. با این حال ، از آنجا که مصرف بیش از حد گوشت قرمز برای بدن مفید نیست ، مصرف آن باید متوسط ​​باشد

همچنین به یاد داشته باشید بیشترین هورمون رشد کودک بین ۱۲ شب تا ۳ صبح ترشح می شود و اگر کودکان در این ساعات در خواب شبانه باشند بیشتر میتوانند این هورمون ها را جذب کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار