چاپ کد خبر: 39426
14 آذر 1399

تظلم‌خواهی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از وزیر رفاه

سن بازنشستگی

به گزارش ایلنا؛ متن این کارزار که همچنان قابلیت امضا و پیوستن(کلیک کنید) را دارد، به این شرح است:  

جناب آقای دکتر شریعتمداری

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند سازمان تأمین اجتماعی که به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه بازنشستگی کشور و زیرمجموعه وزارتخانه شما، بیش از نیمی از جمعیت ایران را تحت پوشش دارد و با سیطره بر دسترنج بیمه‌شدگان و بازنشستگان، بخش عمده‌ای از سرنوشت آنان را رقم می‌زند، هر آنچه و به هر میزان که به وظایف و تعهدات خود درست و کامل عمل نماید فقط گوشه‌ای از تعهد خود و حقوق قانونی جامعه هدف را ادا نموده است نه بیشتر. اما خیانت در امانت و قانون‌گریزی، بی‌توجهی به وظایف و تعهدات، تبعیض و…، نارضایتی شدید آنان را در پی دارد. متأسفانه این جمعیت بزرگ در حال حاضر از اینگونه موارد که به دلایل زیر به وجود آمده ناراضی و به شدت معترض می‌باشند: 

۱- اجرای ناقص ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، بدون توجه به هدف اصلی قانونگذار در مفاد این ماده (در چهارده سال گذشته) 

۲- تبعیض و دوگانگی فاحش میان کارکنان بازنشسته سازمان و بقیه بازنشستگان و مستمری‌بگیران در پرداخت حقوق و مزایا و ارائه خدمات، با دستورات خلاف قانون سال ۸۶ و اجرای آن از سال ۸۷ تاکنون و نادیده گرفتن صاحبان اصلی صندوق در این مصوبات ظالمانه فراقانونی

۳- اجرای ناقص و نادرست متناسب‌سازی بدون توجه به هدف قانونگذار در مفاد بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم (افزایش ناشی از این اجرای فرمایشی، حتی برای امسال هم کافی نبوده و عقب‌ماندگی ناشی از تورم چهارده سال گذشته که باید با این قانون جبران می‌شد، همچنان باقی است.) 

۴- نادیده گرفتن یک‌سوم از سابقه کارگران بازنشسته مشاغل سخت و زیان‌آور در اجرای نیم‌بند و سلیقه‌ای متناسب‌سازی برخلاف ماده ۷۶ قانون تأمین و تفسیر مجلس

۵- گم کردن هدف و عدم صیانت از منابع و ثروت و سرمایه سازمان و تاخت و تاز دولت‌ها و مجلس‌ها و احزاب و سیاست‌بازان به آن‌ها و تبدیل شدن سازمان به اتاق فکر بازی‌های منفعت‌طلبانه آنان به خصوص در بیست سال اخیر.

۶- تبعیض آشکار در دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه که برای اجرای همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به همه صندوق ابلاغ شده و بزرگترین و مستحق‌ترین صندوق نادیده گرفته شده است. 

۷- فاصله پنج تا ده برابری افزایش ناشی از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری نسبت به بازنشستگان تأمین اجتماعی و بی‌اعتنایی و نگاه تبعیض‌آمیز و طبقاتی دولت به این زحمتکشان و بی‌مسئولیتی هیأت‌ها و مدیران این سازمان (اگرچه مسئولیت بخش عمده این تبعیض‌ها متوجه وزارتخانه تحت امر حضرتعالی است).

و موارد متعدد دیگر. 

لذا خواهشمندیم دستور فرمایید هرچه زودتر به این امور به صورت ویژه و فوری رسیدگی شده و حقوق پایمال‌شده این محرومان اعاده گردد. 

با تشکر

بازنشستگان تأمین اجتماعی

رونوشت: 

• دفتر مقام معظم رهبری جهت استحضار

• ریاست محترم جمهوری جهت اطلاع و دستور اجرای درست قانون و دلجویی از این فراموش‌شدگان با پرداخت کامل حقشان

• ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جهت اطلاع و دستور اجرای درست قانون

• ریاست محترم قوه قضائیه جهت اطلاع و دستور اعاده حقوق این زحمتکشان

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهدی بهروزی جمعه , ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱

آقای وزیر تعاون و رفاه اجتماعی تا فرصت باقی است مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را دریاب وظلم و ستمی که برآنان رفته جبران کن که قیامت در پیش است

محمد مهدی فرهام جمعه , ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸

تمامی موارد مورد تایید است

آخرین اخبار