چاپ کد خبر: 34291
30 مرداد 1399

تعداد دقیق مبتلایان به کووید۱۹ در فارس تا۳۰ مرداد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، موارد ابتلا به کروناویروس به مرز ۴۰ هزار نفر رسید.

drhemati30mt

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون،  ۲۴۰ هزار و ۹۲۹ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و به آزمایشگاه های تشخیصی در سطح استان ارسال شده که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۸۹۸ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: متاسفانه هفت نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به ۷۳۲ نفر رسیده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدا شیوع کروناویروس تاکنون، ۳۶ هزار و ۸۶۸ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی ادامه داد: هم اکنون ۷۹۰ بیمار مشکوک و دارای علامت بیماری در بخش های عمومی بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

او با بیان اینکه آزمون کنکور سراسری در استان فارس نیز همزمان با سراسر کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است، از داوطلبان خواست تا با رعایت دستورات بهداشتی، مانع از گسترش شیوع کروناویروس شوند.

این مقام مسوول در دانشگاه به خانواده های داوطلبان آزمون کنکور سراسری نیز توصیه کرد: یکی از کانون های شیوع بیماری کووید۱۹، تجمعات است، بنابراین از ایستادن در محل های آزمون خودداری کنند تا برگزاری این آزمون ها به خاطره ای تلخ تبدیل نشود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: بیاییم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور، مراقب کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای باشیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار