چاپ کد خبر: 77093
15 اسفند 1400

تعقیب قضایی عامل برگزاری مسابقه خودروهای آفرودی در شیراز

مسئول منطقه حفاظت شده ارژن گفت: به دنبال ورود غیرمجاز تعدادی خودروی آفرودی به منطقه حفاظت شده ارژن-پریشان و تالاب بین المللی ارژن، پرونده‌ای برای مسئول این رخداد تشکیل و برای رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شیراز ارجاع شده است.

به گزارش اول فارس، علی فرزام با اشاره به اینکه ۱۰ اسفند ماه امسال، شاهد اجرای یک برنامه آفرودی با شرکت ۱۴۰ خودرو و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ نفر در منطقه حفاظت شده ارژن-پریشان بودیم، گفت: به دستور مدیر کل محیط زیست فارس موضوع برای برخورد قضایی در دستور کار قرار گرفت.

آفرود

فرزام ادامه داد: پرونده تشکیل شده علیه مسئول برگزار کننده برنامه آفرودی یاد شده، به استناد ماده یک قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور، بند د ماده ۱۰ قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶ و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی تشکیل و به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شیراز ارجاع داده شده است.

او گفت: تالاب  ارژن، به عنوان تالابی با اهمیت بین المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر، هرسال میزبان هزاران پرنده مهاجر است و امسال هم براساس آخرین سرشماری، در بهمن ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰  قطعه انواع پرنده مهاجر نظیر اردک مرمری، اردک سرسبز، پلیکان خاکستری، آنقوت، چنگر معمولی، چنگر نوک سرخ، عقاب دریایی دم سفید، سنقر تالابی، درنای خاکستری، اگرت بزرگ، حواصیل خاکستری و …  در این منطقه مشاهده و ثبت شد.

فرزام با اشاره به اینکه مراتب اعتراض حفاظت محیط زیست فارس به حضور خودروهای آفرودی در منطقه، طی نامه‌های جداگانه اعلام و ابلاغ شده است، اضافه کرد: امیدواریم با فراگیری آموزش‌های لازم، اجرای قوانین و ساماندهی گروه های مشابه، احترام به طبیعت و حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار گیرد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار