چاپ کد خبر: 89632
22 تیر 1401

تفاوت رانندگی خانم ها و آقایان در ایران : زنان بیشتر مرتکب این ۲ تخلف می‌شوند

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران درباره تفاوت رانندگی مردها و زنان در کشور توضیحاتی داد.

رانندگیزنان

به گزارش اول فارس، سرهنگ رابعه جوان‌ بخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: ریسک‌پذیری مردان در رانندگی بیشتر است و در واقع می توان گفت که هیجان آنها در رانندگی بیشتر است اما زنان آهسته و محتاط رانندگی می‌کنند.

سرهنگ جوان‌بخت گفت: از جهت درک خطر ما نمی‌توانیم تفاوت معناداری بین خانم‌ها و آقایان قائل شویم اما نکته این است چون که خانم‌ها احساسی هستند و در واقع در مواقع بحرانی احساسات آنها غلبه می‌کند، معمولاً دیده می‌شود در مواقعی که تصادفی اتفاق می‌افتد، احساسات بر آنها غلبه می‌کند و در آن لحظه در اصطلاح هول می‌شوند و نمی‌توانند مدیریت صحیح داشته باشند.

وی گفت: خانم‌ها اگر راننده باشند و فرزند آنها داخل خودرو باشد، خیلی حواس‌شان به محلی که بچه در آنجا قرار دارد پرت می‌شود. اگر خیال آنها راحت باشد که بچه روی صندلی کودک و در جای ایمنی است و اگر کمتر با موبایل صحبت کنند، رانندگان خوبی هستند و نوع رانندگی آنها آهسته، محتاط و مستقیم است.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: برخلاف آقایان معمولاً خانم‌ها دوست ندارند خط به خط شوند و تغییر مسیرهای ناگهانی بدهند. می‌توان گفت اگر ماشینی را از دور دیدید که خیلی خط به خط می‌کند و تغییر مسیر می‌دهد و حرکت‌های مخاطره‌آمیز انجام می‌دهد، می‌توانید به راحتی تشخیص بدهید که یقیناً راننده آن خودرو یک آقا است. چون اغلب آقایان ریسک‌پذیری بیشتری دارند و هیجان آنها در رانندگی بیشتر است.

سرهنگ جوانبخت افزود: بررسی تخلفات نشان می‌دهد که خیلی نمی‌توان بین رانندگی آقایان و خانم‌ها تفاوت اساسی گذاشت اما وقتی بررسی می‌شود، متوجه می‌شویم که تخلفاتی که احتیاج به ریسک‌پذیری و خطرپذیری دارد و قانون‌شکنی بیشتری دارد مانند ورودممنوع‌ها، چراغ قرمزها، معمولاً در آقایان بیشتر است و تخلفاتی چون همراه نداشتن مدارک و استفاده از بوق برای آنکه دیگر رانندگان را آگاه کنند در خانم‌ها بیشتر است.

وی گفت: البته در تخمین فاصله‌های طولی آقایان و خانم‌ها یکی هستند ولی در عدم رعایت سرعت مجاز تفاوت معناداری بین آنها وجود دارد و رانندگان آقا تمایل به سرعت غیر مجاز دارند و سبقت گرفتن هم بیشتر در آنها دیده می‌شود.

اشاره 1

فال حافظ ۲۳ تیر با تفسیر زیبا و معنی دقیق/ز همصحبت بد جدایی جدایی

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار