چاپ کد خبر: 8984
28 خرداد 1398
مدیر بهزیستی شیراز خبر داد

تقاضای روزانه ۸۰ طلاق در شهرستان شیراز

به گزارش اول فارس ، حمید آزرمی با بیان اینکه به دلیل تنوع و حجم بسیار بالای آسیب های اجتماعی، بهزیستی از فعالیت سنتی و شناخته شده عبور کرده است، گفت: امروزه خدمات شامل همه جامعه می‌شود و اعتیاد که در راس آسیب های اجتماعی است، به واسطه آن خشونت خانوادگی، فرار از منزل، طلاق و… بروز می دهد و به همان نسبت هم بهزیستی باید خدمات را توسعه دهد.

وی با هدف بررسی دو موضوع مهم از آسیب های اجتماعی در خصوص اعتیاد و وضع شیراز در این زمینه افزود: در چند سال گذشته شاهد هستیم که معتادان متجاهر سطح شهر قبل از عید جمع آوری و با پایان تعطیلات دوباره در سطح شهر رها می شوند؛ این درحالی است که مسئله اعتیاد باید به صورت ریشه ای حل شود.

IMG 49941

لازمه غربال شدن معتادان متجاهر

آذرمی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است زمانی که معتادان متجاهر در سطح شهر شیراز جمع آوری می‌شوند، باید غربال شده و به شهر خودشان تحویل داده شوند.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز با بیان اینکه بسیاری از معتادین متجاهر از شهرهای دیگر و حتی اتباع بیگانه هستند، تصریح کرد: بعد از غربال شدن معتادان و تحویل آنها به استان های خودشان، باید برای بیمارانی که بومی شیراز هستند با یک برنامه منسجم شامل جمع آوری، نگهداری، سم زدایی و بعد از آن هم زمینه بازتوانی و اشتغال فراهم کرد تا این چرخه موفق شود.

 آذرمی گفت: درحال حاضر ۶۰ مرکز کمپ ترک اعتیاد، یک مرکز خودمعرف دولتی و مرکز ماده ۱۶ که ۸۰۰ نفر معتاد متجاهر در آن نگهداری می شود، در سطح شهرستان شیراز فعال است.

چرخه معیوب جمع آوری معتادان متجاهر

به گفته وی، چرخه معیوب جمع آوری معتاد و اینکه بدون برنامه رها شود نشان داده است که این پایان کار نیست و یک فرد معتاد به حمایت های بعد از ترک اعتیاد نیاز دارد.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز عدم اشتغال و پذیرش فرد در خانواده را مهم ترین عامل بازگشت فرد برای مصرف دوباره و حتی رفتار پرخطر دانست که باید بیش از هر اقدامی به آن توجه شود.

آذرمی در خصوص بازتوانی افراد معتاد توسط بهزیستی افزود: دولت تسهیلات ۵۰ میلیونی را برای معتادان بهبود یافته درنظر گرفته است و همچنین مشوق دیگری است که کارفرمایان با بکارگیری افراد بهبود یافته می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه و حق بیمه رایگان بهره گیرند.

به گفته وی در سامانه کاهش طلاق سال گذشته از ۶ هزار پرونده طلاقی که در سامانه داشتیم از وقوع حدود ۱۱ درصد طلاق پیشگیری شد که سال اول فعالیت سامانه  بود.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی در قالب خدمات سیار و ثابت یکی از پایگاه های مناسبی است که در سطح شهر در بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی مداخله دارد، اظهار کرد: در کنار این مرکز، مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب که کارشناسان ارشد و دکتری پاسخگو هستند، به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناسی می دهند.

آذرمی گفت: باتوجه به تنوع و حجم مشکلات به حضور دیگر سازمان ها، افراد و نخبگان برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیاز است و همچنین با فعالیت گسترده سازمان مردم نهاد، باید این سازمان ها در کنار بهزیستی قرار بگیرند.”منبع:ایلنا “

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار