چاپ کد خبر: 18734
27 آذر 1398

تقدیر از ۶ پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور استاندار فارس

مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده استان فارس، با حضور استاندار فارس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوولان ارشد استان برگزار شد.

به گزارش اول فارس ، استاندار فارس در این مراسم از برتری استان در زمینه پژوهش و فناوری برای چهارمین سال پیاپی در کشور خبر داد و گفت: باید دانشجویان جوان به سمت پژوهش های علمی در راستای پیشرفت استان و کشور قدم بردارند.

pejhohhesh981

دکتر «عنایت اله رحیمی» با اشاره به تاثیر اخلاق اسلامی در جامعه افزود: دانشجویان با روحیه آزاداندیشی و توانمندی بالا، باید به سمت پیشرفت کشور و توسعه فنی، علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حرکت کنند.

او با بیان اینکه همدلی، هم افزایی و وحدت کلمه، تاثیر به سزایی در پیشبرد اهداف دارد، ادامه داد: امروزه کشور دچار جنگ اقتصادی است و لازم است با تواضع، فروتنی، فکر و اندیشه در این جنگ پیچیده پیروز شویم و این امر مهم با تکیه بر توان داخلی و توانمندی های انسانی دست یافتنی است.

pejhohhesh9894

استاندار فارس در این مراسم، دکتر «علی بهادر» رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز را پزشکی حاذق، با اخلاق و تلاشگر عنوان کرد و از تلاش او برای ارتقای ارایه خدمات بهداشتی درمانی به مردم استان تقدیر کرد، همچنین برای دکتر «مهرزاد لطفی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس قبول این مسوولیت آرزوی موفقیت کرد.

 دکتر رحیمی اضافه کرد: لازم است دانشجویان و اساتید از ظرفیت های دو دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پارک علم و فناوری، با تکیه بر اصل دانش بنیان و با هدف رونق تولید بهره برده قدم های مهمی بردارند.

او با بیان اینکه دانشگاه منشا همه تحولات است و می تواند در ابعاد مختلف اثرگذار باشد، تاکید کرد: پژوهش در دانشگاه ها باید در مسیر حل چالش های کشور و استان صورت پذیرد، همچنین برای حفظ استقلال کشور باید تلاش کرد.

pejhohhesh98

تاکید بر اهمیت پژوهش های کاربردی در مسیر تولید و ایجاد ثروت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم از برگزاری آیین بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت جداگانه و تقدیر از پژوهشگران برتر خبر داد و گفت: با توجه به توانمندی بالای دانشگاه، سیاست ها و برنامه ریزی های دانشگاه، در مسیر حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم است که با انجام پژوهش و تحقیقات منجر به تولید ثروت می شود.

دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر تعداد مقالات در کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در این دانشگاه محصولات تجاری سازی بسیاری نیز تولید شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با توجه به تحریم های به وجود آمده در کشور، نیاز به پژوهش هایی داریم که ثروت تولید کند تا منجر به افزایش درآمد شود.

دکتر لطفی هوش مصنوعی را در پیشرفت کشور موثر خواند و گفت: در آینده ارگان ها و سازمان هایی موفق هستند که هوش مصنوعی را بشناسند و از آن بهترین استفاده را کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم آمادگی این دانشگاه را برای توسعه همکاری ها با دانشگاه شیراز در زمینه انجام پژوهش های کارآمد و تولیدکننده ثروت اعلام کرد.

رییس دانشگاه شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه همکاری بین بخشی مناسب و ارزشمندی در استان فارس وجود دارد، گفت: لازم است تمام دستگاه ها با تلاش بیشتر برای رفع مسایل موجود در استان و در نتیجه کشور با هم همکاری داشته باشند.

pejhohhesh9862

دکتر «حمید نادگران» نیز آمادگی همکاری بیشتر این دانشگاه را در زمینه پژوهش و طرح های تحقیقاتی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد و افزود: این همکاری های علمی منجر به رفع مسایل موجود در استان می شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان فارس نیز در این مراسم گفت: وظیفه اصلی این بنیاد، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر به سمت نخبه پروری و نخبه شناسی است، همچنین تکریم از نخبگان و اساتید برتر نیز با هدف الگوسازی از شیوه زندگی آنان برای نسل جوان، از وظایف بنیاد ملی نخبگان به شمار می رود.

دکتر «حبیب شریف» همچنین در خصوص اهدای جوایز به اساتید نخبه و پژوهشگر، انواع جوایز در کشور و مجمع خیرین بنیاد ملی نخبگان، توضیحاتی ارایه داد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه این مراسم گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که هر اقدام و فعالیتی به ویژه در حوزه سلامت باید با پژوهش انجام شود، زیرا به ارتقای سلامت جامعه کمک می کند.

دکتر «یونس قاسمی» افزود: لازم است پژوهش در تحقیقات و فناوری به سمت کاربردی شدن برود و با توجه به وجود شرکت های دانش بنیان و امکانات و تجهیزات موجود، باید خلق ثروت شده و کمک کننده حوزه سلامت باشد.

او اعلام کرد: در این مراسم از دکتر «سامان نیک اقبالیان»، دکتر «امیررضا جاسبی»، دکتر «محمدامین مصلح شیرازی»، دکتر «کامیار زمردیان»، دکتر «فرهاد هنجنی» و دکتر «محمدابراهیم پارسانژاد» به عنوان پنج پژوهشگر در حوزه تحقیقات و یک پژوهشگر در حوزه فناوری و یک شرکت دانش بنیان در حوزه IT دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تقدیر شد.

همچنین در حاشیه این آیین، استاندار فارس به همراه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه بازدید کرد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار