چاپ کد خبر: 60298
18 تیر 1400

تله عجیب مجرمان سایبری برای کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

سرهنگ رجبی 2

 به گزارش اول فارس، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در این خصوص اظهار کرد: مجرمان سایبری با طراحی بدافزار‌ها اغلب به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند.

وی افزود: این افراد گاهی اوقات برای هدف قرار دادن سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی به دنبال نفوذ، سرقت اطلاعات و باج گیری از آن‌ها هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: بر اساس گزارش تیم بیت بان، اخیرا بیش از ۸۰۰ بدافزار که نام بسته‌ی تمامی آن‌ها با pardakht.ir آغاز می‌شود، در کانال‌های فارسی زبان شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار هستند.

وی افزود: این بدافزار‌ها از برنامه‌های جعلی با عنوان‌های معروف، چون دیوار، رفاه، پیگیری سفارش دیجی مارکت و …، اینترنت ملی یا دریافت حجم‌های زیادی اینترنت رایگان، فیلم‌ها یا چت‌هایی با عناوین مستهجن، ابلاغیه‌های قضایی و پیگیری شکایات، دریافت هدیه ویژه، پنل‌های فالوور ارزان و … استفاده کرده‌اند.

سرهنگ رجبی خطاب به کاربران تاکید کرد: از دانلود برنامه‌های موبایلی از شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید و با نصب ضد بدافزار مناسب امنیت موبایل خود را افزایش دهید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار