چاپ کد خبر: 35433
28 شهریور 1399

تمام اعضای شورای شهر صدرا استعفا می دهند؟

در پی اعلام خبر استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر صدرا ،رئیس شورای صدرا در گفتگو با اول فارس توضیحاتی را بیان کرد.

%D8%AD%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%B1 %D8%B6%D8%A7 %D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82%DB%8C %D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3 %D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C %D8%B4%D9%87%D8%B1 %D8%B5%D8%AF%D8%B1%D8%A7

به گزارش اول فارس، حمیدرضا صادقی گفت: استعفای اعضای شورای اسلامی شهر صدرا ربطی به دستگیری دوتن از اعضای این شورا ندارد و بر اساس قانون اعضای علی البدل می توانند جایگزین اعضای دستگیر شده شوند.

وی افزود:شورای اسلامی شهر صدرا مدتی پیش پیشنهاد الحاق شهر صدرا به شهر شیراز را به فرمانداری شیراز داده است و نظر شورا این است که با منابع داخلی ودرآمدهای فعلی عملا امکان مدیریت شهر بزرگ صدرا با نقصان بزرگی که در زیر ساختهای این شهر هست وجود ندارد،لذا  اعضای شورای شهر صدرا به این نتیجه رسیده اند که زمینه الحاق صدرا به شیراز را فراهم کنند.

حمیدرضا صادقی گفت: درتمامی شهرها خصوصا شهرهای نوساخت شهرداری از بدو ساخت و ساز شهری متولی درآمدها شهری میباشد اما اینجا هم شرکت عمران صدرا را داریم که بخشی از مسئولیتها و درآمدها را دارد و شهرداری و شورای شهر مسئولیت مدیریت شهر را بر عهده دارند و عملا درآمدهای اولیه ناشی از فروش زمین و .. به حساب وزارت مسکن وشهرسازی واریز می شود و شهرداری باید با منابع درآمدی بسیار کمی شهر بزرگ صدرا را اداره کند که از این بایت در ماموریت دو نهاد متولی شهر صدرا یعنی شهرداری و شرکت عمران  تناسبی وجود ندارد که لازمه اینکار الحاق شهر صدرا به شهر شیراز است.

حمیدرضا صادقی امکان ایجاد فرمانداری در صدرا  بدلیل فاصله بسیار کم شیراز و صدرا  را منتفی دانست وگفت اعضای فعلی شورای شهر صدرا اعلام آمادگی کرده اند با تصویب الحاق شهر صدرا به شیراز با استعفا و انحلال شورا صدرا زمینه قانونی این الحاق را فراهم نمایند.

رئیس شورای شهر صدرا گفت اخیرا تعامل خوبی بین مجموعه شرکت عمران ،شورای شهر و شهرداری صدرا ایجاد شده است  اما عملا فرآیندهای قانونی ، عملکردی و درآمدی به گونه ای است که وضعیت شهر صدرا مورد توجه تصمیم گیری جدیدی واقع شود و بهترین راه حل آن هم الحاق صدرا به شهر شیراز است .

حمیدرضا صادقی گفت اعضای شورای شهر صدرا  استعفای دسته جمعی خود را براین اساس نوشته وتنظیم کرده اند و این به معنی شانه خالی کردن از وظایف نیست بلکه در راستای تقویت خدمات رسانی آتی به شهروندان صدرا است .

رئیس شورای شهر صدرا  افزود: استعفای دسته جمعی اعضای شورای این شهر به فرمانداری شیراز ارائه شده و تاکنون نتیجه ای مبنی بر موافقت یا مخالفت به این شورای اعلام نشده است .

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

امیر شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

سازمان عمران صدرا باید منحل گردد و تمامی وظایف عمرانی و نظارت بر ساخت و ساز و مسکن برعهده شهرداری قرار گیرد و هرچه سریعتر مسیر صدرا به باجگاه افتتاح گردد و کلنگ زنی و احداث مسیر تنگ قره پیری اغاز گردد . با تشکر

ناشناس شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

استعفا بدهند اصلا نترسید مهندس زیاد هست

علی جمعه , ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

فاضلاب صدرا بوی بسیار نامطبوع در قسمت جنوبی شهر صدرا دارد واقعا آزاردهنده هست چندین سال که این وضعیت هست ودرست نمیشه

محمد جمعه , ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

راه دسترسی از طریق انجیره اگر وصل شود زمان دسترسی خیلی کوتاه میشود وهمچنین وعده مترو صدرا که سال به سال عقب می افتد

شهروند جمعه , ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

مشکل اصلی شهر صدرا،شرکت عمران است.این شرکت هزینه های زیرساخت من جمله نواقص فعلی که اشاره کردید را از قبل از مردم گرفته(هزینه ها در قیمت املاک واگذاری لحاظ شده بوده)و طبق قانون باید شهر را تکمیل میکرد اما شهر را به صورت ناقص تحویل شهرداری داده….امثال فاضلاب که اشاره کردید در تعهد شرکت عمران بوده که سالی بالای هزار میلیارد املاک میفروشه و نود درصد رو به تهران میفرسته(به شرکت مادر تخصصی عمران در تهران)

آخرین اخبار