چاپ کد خبر: 7400
24 اردیبهشت 1398
بزرگترین شبکه‌ قاچاق و توزیع مواد مخدر در ایران

تمساح های دستگیر شده در شیراز در هرمزگان اعدام شدند

صدور حکم اعدام برای دو سرکرده باند تمساح خلیج‌فارس
به گزارش اول فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری گفت: از سوی دادگاه انقلاب اسلامی بندرعباس برای دو تن از سرکردگان باندتمساح خلیج فارس با نام‌های اختصاری (ع- ز) و (م- ح) به علت مدیریت و سردستگی باند قاچاق سازمان یافته واردکننده مواد مخدر به کشور، حکم اعدام صادر شده که پرونده آن‌ها در صورت تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور فرستاده خواهد شد.
وی افزود: ۱۶ نفر از متهمین دیگر این پرونده نیز در مجموع به تحمل ۴۷۲ سال حبس و ۲۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.
رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: دامنه فعالیت این باند سازمان‌یافته مواد مخدر فراتر از ایران بوده است و اقدامات مجرمانه آن‌ها از کشور‌های پاکستان و افغانستان آغاز و با عبور از پهنه زمینی و دریایی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به عمق سرزمینی ایران به ویژه استان‌های فارس، تهران و آذربایجان کشیده می‌شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری افزود: این باند در عرض دوسال فعالیت خود موفق شده بود بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر به کشور وارد کند که خوشبختانه در پی هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله‌ها کشف و ضبط شد.
وی گفت: این باند بین‌المللی با استفاده از راهکار‌های پولشویی، بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاک و مستغلات در اقصی نقاط کشور تبدیل کرده است که بسیاری از این اموال نامشروع، شناسایی و به نفع دولت ضبط شد.
وی همچنین یادآور شد: از این باند سازمان‌یافته تعداد زیادی املاک زراعی، بیش از ۶۰ منزل مسکونی، چندین فروند شناور صیادی از قبیل لنج و قایق، ۱۶ دستگاه انواع خودرو، شش قبضه اسلحه شکاری و بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال وجه نقد کشف و ضبط شد.
رئیس شورای قضایی استان هرمزگان یادآور شد: متهم (ع –ز) سرباند این شبکه سازمان‌یافته قاچاق مواد مخدر که از سوی رسانه‌های مختلف با عنوان تمساح خلیج فارس و مواردی از این دست مطرح شده، یکی از بزرگترین سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر از طریق دریا بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری افزود: تمساح خلیج‌فارس توانسته بود یکی از بزرگترین شبکه‌های قاچاق و توزیع مواد مخدر در ایران، افغانستان و پاکستان را راه‌اندازی کند و خود نیز به عنوان رئیس این سازمان و شبکه پیچیده در چهره‌های مختلف و پوشش‌های گوناگون در این کشور‌ها فعالیت کند.
وی گفت: دو سرکرده این باند ۳۷ و ۳۸ ساله هستند و در درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی منجر به شهادت یک مامور ناجا سال ۱۳۹۳ در شیراز دستگیر شدند.”صداوسیما مرکز خلیج فارس”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار