چاپ کد خبر: 33507
9 مرداد 1399

تنها درمانگاه شبانه‌روزی منطقه کامفیروز پاسخگوی نیاز ۴۰هزار نفری نمی‌باشد

درمانگاه کامفیروز

به گزارش اول فارس، حجه الاسلام تقی‌زاده به مناسبت فرارسیدن ۵مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران، ضمن حضور در مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا علیه‌السلام و تقدیر از خدمات کادر درمان، بیان داشت:
شعار امسال به مناسبت این روز شامل سه بخش مهم است «ایران قوی، همبستگی ملی، سلامت اجتماعی» و هر بخش نیاز به تبیین خاص خود را دارد.

ایشان راجع به بخش اول شعار سال چنین ادامه داد:
بی‌شک یگانه عامل امنیت هر کشوری در این منطقه‌ی پر حادثه‌ی خاورمیانه قوت و قدرت اوست. ایران اسلامی در سال‌های اخیر با اتکاء بر دانش بومی خویش و اعتماد به جوانان، از لحاظ نظامی قادر به تولید سلاح‌ها و امکاناتی شده که احتمال جنگ و حمله‌ی نظامی به کشور عزیزمان را تقریبا به صفر رسانده و در زمینه‌ی تکنولوژی هم پیشرفت‌هایی را رقم زده که تا حد بسیار زیادی ما را در مقابل تحریم‌های حداکثری و همه جانبه‌ی دشمنان مقاوم نموده است.

وی همچنین همبستگی ملی را عمود خیمه‌ی ایران قوی برشمرد و افزود:
تا مردم یک کشور با هم همبستگی نداشته و در راه هدف واحد خویش ایستادگی نکنند نه روی قدرت را خواهند دید، نه روی امنیت و نه روی پیشرفت. قطعا اگر ما تمامی فضایل و ویژگی‌های خوبی را که می‌شود برای یک کشور پیشرفته تصور کرد، در یک خیمه قرار دهیم، عمود و ستون این خیمه همبستگی مردم آن جامعه است که قوام سایر نقاط مثبت کشور به آن است. الحمدلله تا امروز هم‌وطنان عزیز ما در برهه‌های مختلف و حوادث گوناگون این همبستگی را از خود نشان داده‌ و آن را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

حجه الاسلام تقی‌زاده در ادامه با اشاره به شرایط خاصی که بیماری کووید ۱۹ بر کشور حاکم کرده راجع به مسئله‌ی سلامت اجتماعی گفت:
چند ماه اخیر شاهد هجوم ویروس خاصی به اقصی نقاط جهان من جمله کشور عزیزمان ایران بوده‌ایم که متاسفانه توانسته تاکنون قسمت قابل توجهی از مرگ و میر را به خود اختصاص دهد. آنچه که تا این لحظه سازمان بهداشت جهانی و متخصصین جهت مقابله با این ویروس بدان دست یافته‌اند، رعایت نکات بهداشتی است. لذا بنده در همینجا حسن استفاده را کرده و به مسئولین محترم خاطر نشان می‌کنم که زیر ساخت‌های بهداشتی بخش کامفیروز ضعیف بوده و یارای مبارزه با چنین بیماری بی‌رحمی را ندارد. تنها بیمارستان این بخش که باید پاسخگوی نیاز قریب به ۴۰ هزار نفر جمعیت باشد، با این امکانات ناچیز و بسیار محدود قطعا جوابگو نخواهد بود. این بیمارستان پزشک متخصص و پرسنل به قدر نیاز و کفایت را دارا نمی‌باشد و برخی خدمات آن فقط در ساعت خاصی ارائه می‌گردد و در خارج از آن ساعت بیماران باید برای معالجه مسیر ۶۰ کیلومتری تا بیضا را طی کنند. ازاین رو بنده مجددا و اکیدا از مسئولین خواستارم تا قبل از آنکه دیر شود فکری به حال مشکلات فوق نموده تا سلامت اجتماعی مردم محروم کامفیروز تضمین و تامین گردد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار