چاپ کد خبر: 54552
30 اردیبهشت 1400

توصیه های پزشکان انگلیسی به زنان برای بارداری

PRAGNANCY

اول فارس|مجله خانواده : بارداری‌های ناخواسته و یا عدم اطلاع از باردار بودن ممکن است خطراتی را برای جنین و مادر به همراه داشته باشد بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند هر دو والد از مدت‌ها قبل، مثلاً شش ماه پیش از اقدام به بچه‌دار شدن، با رعایت نکات بهداشتی و سلامت خود را برای پذیرفتن یک جنین آماده کنند.

سرویس سلامت همگانی بریتانیا توصیه‌های بهداشتی برای خانواده‌هایی که قصد دارند باردار شوند ارائه می‌دهد. کنترل وزن، محدود کردن و قطع مصرف الکل، ترک سیگار، ورزش و افزایش تحرک بدنی چند مورد از این پیشنهادهاست که بهتر است هر دو والد آن‌ها را رعایت کنند.

پزشکان به زنان بالغ زیر چهل سال توصیه می‌کنند که برای باردار شدن هر دو یا سه روز یک‌بار در حوالی دوران تخمک‌گذاری، رابطه جنسی بدون استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری داشته باشند و مطمئن شوند مانعی برای رسیدن اسپرم به مجرای واژن و رحم وجود ندارد.

شانس بارداری یک زن بالغ زیر چهل سال، در طول یک سال تلاش برای بارداری، هشت از ده تخمین زده می‌شود.

درصورتی‌که بیش از یک سال از قصد و تلاش شما برای فرزند دار شدن می‌گذرد و هنوز بارداری اتفاق نیفتاده می‌توانید برای دریافت مشاوره پزشکی به مراکز درمانی مراجعه کنید. همچنین درصورتی‌که به بیماری دیابت، کم‌خونی مزمن مبتلا هستید و یا هر بیماری دیگری که برای درمان آن به‌صورت بلندمدت دارو مصرف کرده‌اید در پرونده پزشکی‌تان موجود است، قبل از باردارشدن با پزشک مشورت کنید.

اگر سابقه عدم تعادل سلامت روان دارید یا در حال حاضر تحت درمان بیماری روانی خاصی هستید، بارداری می‌تواند باعث ایجاد اختلال در درمان یا بازگشت بیماری شود.

بیماری‌های شدید روحی و روانی مانند روان‌پریشی، اسکیزوفرنی یا اختلال دوقطبی به‌احتمال‌زیاد در طی دوران بارداری علائم شدیدتری نشان خواهند داد.

پس از بارداری، داشتن حلقه ارتباط و اعتماد در بین به شما کمک خواهد کرد تا بارداری آرام و امنی را پشت سر بگذارید، اما فراموش نکنید توصیه‌های درمانی را حتماً باید از یکی از افراد کادر درمان شامل، ماما، پزشک عمومی یا متخصص زنان و متخصصان بهداشت روان بگیرید. از خوددرمانی یا به کار بردن توصیه اشخاصی که با سابقه پزشکی شما آشنا نیستند خودداری کنید.

درصورتی‌که در زمان مصرف داروهای سلامت روان، باردار شدید، مصرف داروها را بدون نظر پزشک خود، کم یا قطع نکنید تا بیماری شما عود نکند یا برای نوزاد مشکلی پیش نیاید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار