چاپ کد خبر: 37488
15 آبان 1399

بخور نخور‌های کرونایی بر اساس توصیه های پزشکی

کرونا ویروسی است که همه مردم جهان را به خود درگیر کرده و از آنجا که هنوز درمان و واکسنی برای این ویروس ناشناخته، ابداع نشده است بنابراین تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با این ویروس ضروری است.
مبتلایان به ویروس کرونا به طور معمول دچار بی اشتهایی می‌شوند که بهتر است این افراد حجم غذا را کاهش و تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهند و به این شکل با مشکل بی اشتهایی مبارزه کنند.
با رعایت نکات تغذیه‌ای مناسب و صحیح، روند بهبودی این بیماری تسریع پیدا می‌کند.

بخور نخور‌های کرونایی

مواد مغذی که در افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن مؤثر است شامل:

پروتئین: دو منبع دارد منبع حیوانی مثل گوشت و تخم مرغ و لبنیات و منبع گیاهی آن هم مثل حبوبات و غلات.
روی: گوشت بدون چربی، مرغ، شیر، محصولات لبنی، تخم مرغ، آجیل و موز.
ویتامین E: جوانه‌ها و بادام زمینی و روغن‌ها.
ویتامین A: منابع حیوانی این ویتامین مثل جگر و ماهی و تخم مرغ و منابع گیاهی آن مثل هویج، کدو حلوایی و فلفل و اسفناج
ویتامین C: گوجه فرنگی، لیمو ترش.
منیزیم: سبزیجات برگ سبز و غلات سبوس دار است.

افراد مبتلا به ویروس کرونا باید مصرف روزانه آب را افزایش دهند، چون مصرف کافی آب و مایعات در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است و به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند و باعث می‌شود مواد مغذی به راحتی وارد سلول شوند.

بخور نخور‌های کرونایی

برای این دسته از بیماران انواع سوپ توصیه می‌شود، چون سوپ یک غذای نرم و آبکی است و حاوی آنتی اکسیدان است و برای درست کردن سوپ از مرغ، انواع کلم‌ها، سیر، پیاز، هویج، زردک، مقداری کدو حلوایی و زنجبیل استفاده کنند و همچنین سبزیجاتی مثل جعفری و شوید را می‌توان به این سوپ اضافه کرد.

بخور نخور‌های کرونایی

همچنین مصرف انواع کلم‌ها به دلیل اثرات خوب انتی اکسیدانی بسیار مهم است و افراد چه در دوران پیشگیری از ابتلا به کرونا چه در دوران بیماری کرونا و چه در دوران نقاهت از انواع کلم‌ها باید استفاده کنند و بهترین نوع کلم، کلم بروکلی و کلم بنفش رنگ است که به شکل ترکیب با برنج مثل کلم پلو و یا استفاده در سالاد، سوپ یا بخارپز مصرف کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار