چاپ کد خبر: 83974
28 اردیبهشت 1401

توصیه های پلیس آگاهی فارس برای پیشگیری از سرقت منزل

سرقت 1

رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص پیشگیری ازسرقت منزل، توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه داد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ “کاووس حبیبی”با اعلام این مطلب اظهار داشت: سارقان منزل زمانی موفق به سرقت منزل می‌شوند که خالی از سکنه باشد. لذا حتی الامکان سعی کنید از خالی گذاشتن منزل به مدت طولانی خودداری شود.

وی افزود: اولین سدی که مقابل سارق برای ورود به ساختمان وجود دارد درب ورودی و درب پارکینگ ساختمان است؛ لذا حتما از قفل‌های بدون شاسی استفاده کنید تا سارق نتواند با شکستن شیشه و یا از بالای درب توسط چوب دستی و یا میله شاسی قفل را بزند و درب را باز کند.

رئیس پلیس آگاهی فارس بیان داشت: درب های ورودی منزل را به سیستم های قابل اطمینان مجهز کرده و برای پنجره‌ها و نورگیرها، پاسیو و هرگونه راهی که ممکن است افراد ناشناس بتوانند به منزل وارد شوند، حفاظ های قابل اطمینان نصب کنید.

سرهنگ “حبیبی” با تاکید بر اینکه استفاده از دوربین‌های پایش تصویری و تجهیزات هشدار دهنده و درب‌های ضد سرقت می‌تواند در پیشگیری از سرقت مفید باشد، تصریح کرد: نصب حفاظ های نرده‌ای بر روی دیوارها و بالای درب عامل بازدارنده مهمی در سرقت منزل می‌باشد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست که هنگام خروج از منزل به اتومبیل‌های متوقف شده اطراف منزل و سرنشین‌های آنها توجه داشته باشند و در صورت مشکوک بودن شماره خودرو را یادداشت و به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار