چاپ کد خبر: 95366
2 مهر 1401

توصیه ها و هشدار‌های جدی هواشناسی برای کشاورزان ، دامداران و نخل داران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدار هواشناسی 5

به گزارش مجله هواشناسی و محیط زیست اول فارس ، خانم غلامی گفت: با توجه به وزش بادهای شمالی و کاهش رطوبت هوا،باغداران اقدام به هوادهی و دپو محصول خرما در فضای باز و مسقف کنند.

به گفته او، کشاورزان استان فارس بدلیل رگبار باران از برداشت محصول اجتناب و همواره بستر زمین را جهت کشت پاییزه آماده سازی کنند.

غلامی می‌گوید: دامداران از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه ها مسیل ها خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به افزایش دما، کشاورزان تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آتش سوزی مراتع و اراضی کشاورزی انجام دهند. همچنین تسریع در جمع آوری علف های هرز و شخم جهت جلوگیری از آتش سوزی احتمالی مزارع، مراتع و جنگل ها را در دستور کار قرار دهند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش های کشور از ابتدای سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت ۲۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی امروز در برخی نقاط استان واقع در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی، شمال و شرق هرمزگان، شمال فارس، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک و رعد و برق انتظار می رود.

شنبه در استان های ساحلی خزر و اردبیل و روز یکشنبه در نوار شمالی کاهش دما دخ می دهد. همچنین از روز شنبه در استان های گیلان و اردبیل و روز یکشنبه در استان های ساحلی خزر، اردبیل، ارتفاعات استان های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می ش

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار