چاپ کد خبر: 45865
2 اسفند 1399

توضیحات نماینده شیراز درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

جعفر قادری 4

به گزارش اول فارس ؛ جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره  موضوع ‎همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی را ارئه داد و نوشت:
‏۱- طرح ‎همسان سازی حقوق بازنشستگان، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است. دولت باید ‎ لایحه بیاورد. در صورت طرح در مجلس، حداقل بخاطر آینده خودشان هم که شده همه همراهی می کنند. با ۱۵ امضاء بصورت دو فوریتی قابل طرح است اصرار بر امضای بیشتر، عوام فریبی است.

۲-مطابق با ‎اصل ۷۵ قانون اساسی هر طرحی که از سوی نمایندگان به مجلس ارائه گردد و نمایندگان آن را امضا کنند اگر دارای بار مالی باشد و منبع تأمین آن مشخص نباشد حتی اگر در مجلس رأی بیاورد قطعا در شورای نگهبان رد خواهد شد.
 
۳-با توجه به اینکه ‎قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تا سال ۱۴۰۱ ادامه دارد باید این قانون در برنامه هفتم نیز تکرار شود.

۴- به عزیزان ‎ بازنشسته توصیه می شود از طریق تشکل های صنفی پیگیر ارائه ‎ لایحه از سوی ‎ دولت به مجلس باشند. قطعا نمایندگان شما در مجلس در صورت تامین اعتبار آن از سوی دولت با این لایحه موافقند. معیشت و رفاه بازنشستگان کشوری و لشکری یکی از دغدغه های نمایندگان شما در مجلس یازدهم است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رسو ل محمدی شنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱

باسلام لطفآ نگاه تبرم بکنید معیشت ما هم درستکنید

آخرین اخبار