چاپ کد خبر: 21085
11 بهمن 1398

توقف پروازهای رفت و برگشت ایران به چین /ولی‌الله شیراندامی درگذشت/رئیس اورژانس کشور: کرونا را نمی‌توان پنهان کرد/

ایران به علت شیوع ویروس کرونا پروازهای رفت و برگشت به چین را متوقف کرد

اول فارس| خبرهای فوری:  ایران به علت شیوع ویروس کرونا پروازها به چین را متوقف کرد

سعید نمکی وزیر بهداشت که در گفتگو با بخش خبری تلویزیون گفتگو می گرد از تصمیم برای متوقف شدن پرواز‌های رفت و برگشت به کشور چین به صورت موقت خبر داد.

ولی‌الله شیراندامی درگذشت

 ولی‌الله شیراندامی که از روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، عصر جمعه ـ یازدهم بهمن ماه ‌ـ درگذشت.

همسر این هنرمند با تایید این خبر بیان کرد: روز گذشته که حال ایشان بد شد، او را به بیمارستان منتقل کردیم تا حالشان بهتر شود؛ ولی متاسفانه حدود دو ـ سه ساعت قبل فوت کردند.

ولی‌الله شیراندامی درگذشت

او پیشتر  گفته بود که همسرش در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است‌ و سطح هوشیاری‌اش هم پایین بود.

شیراندامی متولد ۱۳۱۰ در شهر «مرو» بود. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی تئاتر در دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا به پایان رساند و مدرک درجه یک کارگردانی (معادل دکترا) را از وزارت فرهنگ دریافت کرد.

او در بیش از ۳۰ تئاتر بازی و یا کارگردانی کرده و در فیلم‌هایی همچون «جایی برای زندگی»، «خانه‌ای روی آب»، «بوی کافور عطر یاس»، «شازده احتجاب»، «شیر سنگی»، «شب دهم»، «روز باشکوه» و «وسوسه» هم بازی داشته است.

رئیس اورژانس کشور: کرونا را نمی‌توان پنهان کرد

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بیماری کرونا چیزی نیست که بتوان از مردم پنهان کرد گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای ایرانیان به این بیماری در کشور گزارش نشده است و برخی خبرها در این زمینه صحت ندارد.

 رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بیماری کرونا چیزی نیست که بتوان از مردم پنهان کرد گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای ایرانیان به این بیماری در کشور گزارش نشده است و برخی خبرها در این زمینه صحت ندارد.

پیرحسین کولیوند روز جمعه در حاشیه نشست کارگروه ویژه بیماری کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: اورزانس هرم موردی از ابتلا به این بیماری را با شفافیت کامل به اطلاع همه مردم می رساند.

رئیس اورژانس کشور: کرونا را نمی‌توان پنهان کرد

وی یادآورشد: اکنون اورژانس همه امکانات برای خدمت رسانی را از نظر منابع فیزیکی و نیروی انسانی در اختیار دارد.

کولیوند اظهار داشت: بنا به دستور و برنامه دولت قرار شده دانشجویان ایرانی مقیم چین برگردانده شوند و همه کارهای لازم برای حفظ سلامتی آنان پیش بینی شود.

رئیس اورژانس کشور گفت: تاکنون هیچ کدام از دانشجویان ایرانی مقیم چین به بیماری کرونا مبتلا نشده اند اما این اقدامات برای پیشگیری است.

وی خاطرنشان کرد: مردم نیز برای پیشگیری از ابتلا به آن و در اقدامات احتیاطی حتما از ماسک استفاده و از تماس با افراد بیمار خودداری کنند.

کولیوند ادامه داد: اکنون همه مسافران ورودی در مبادی ورودی زمینی, هوایی و دریایی کشور توسط تیم های کنترل بهداشت کنترل می شوند.

ویروس کرونا که به ویروس ووهان شهرت یافته و مشابه ذات الریه است، باعث تب شدید و تنگی نفس می‌شود و تاکنون نزدیک به ۶۰۰ نفر را مبتلا کرده و ۱۷ نفر را به کام مرگ کشانده و در برخی کشورهای دیگر هم موجب ابتلای چندین نفر شده است.

این ویروس هم اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.

طلای جهانی ۶ دلار گران شد

قیمت طلا به علت نگرانی در مورد شیوع ویروس کرونا ۵ دلار و ۹۳ سنت در بازارهای جهانی گران شد.

به گزارش اول فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و در مسیر ثبت بیشترین افزایش ماهانه در ۵ ماه گذشته قرار دارد زیرا علی رغم اطمینان بخشی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر تحت کنترل بودن شیوع ویروس کرونا، نگرانی در مورد رکود اقتصادی شدت گرفته است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۵ دلار و ۹۳ سنت افزایش ۱۵۸۰.۲۱ دلار فروخته شد. طلا تاکنون در ماه جاری میلادی ۳.۹ درصد افزایش ارزش داشته است و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه از ماه اگوست قرار دارد.

سازمان بهداشت جهانی روز پنج شنبه حالت فوق العاده برای شیوع ویروس کرونا اعلام اما با محدودیت های مسافرتی در این زمینه یا تجارت با چین مخالفت کرد.

بر اساس اخرین آمار ۲۱۳ نفر در چین جان خود را از دست داده و حداقل ۲۲ کشور درگیر این بیماری شده اند.

طلا در زمان، بی ثباتی های سیاسی و اقتصادی به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود و سرمایه گذاران، سرمایه های خود را به سوی آن سوق می دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار