چاپ کد خبر: 63403
16 مرداد 1400

توقیف یک سواری کرایسلر قاچاق در شیراز در “یک روز پلیسی در فارس “

با هوشیاری پلیس انبار روغن‌های خوراکی احتکار کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان انواع روغن‌‌های احتکار به ارزش ۵۵ میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال در بازرسی از یک انبار در “شیراز” کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی”  بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو انواع روغن‌های احتکار در یک انبار در یکی از محله‌های شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

روغن 4

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به همراه نمایندگان اداره تعزیرات، استاندارد و صمت به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از این انبار، ۳۴۶ هزار و ۴۳۱ کیلوگرم روغن احتکار کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: ارزش روغن‌های احتکار برابر نظر کارشناسان، ۵۵ میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال برآورد شده است.

اتاق عقب کامیون راننده پریشان جاساز تریاک بود

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران انتظامی “نی‌ریز” موفق شدند در بازرسی از اتاق عقب یک دستگاه کامیون ۱۴۳ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

سردار “یوسف ملک‌زاده” با اعلام این مطلب  بیان کرد: شب گذشته مأموران انتظامی ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان “نی‌ریز” به همراه کارکنان یگان تکاوری استان حین گشت زنی در محور “سیرجان-شیراز” به یک دستگاه کامیون مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری شد، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند کامیون را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۴۳ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای بالای اتاق عقب کامیون کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده پریشان دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

اعتراف سارقان به ۳۰ فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارقان ساختمان های نیمه کاره و کشف ۳۰ فقره سرقت در شیراز خبر داد .

 سرهنگ “کاووس حبیبی”  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره در غرب شهر شیراز، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این راستا ۲ متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان در یکی از محله های شهر شیراز دستگیر شدند.

 رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهمان در بازجویی های تخصصی و پلیسی به ۳۰ فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره اعتراف کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعدادی اموال مسروقه شامل کولر آبی، موتور کولر، کابل، قطعات آسانسور، لپ تاپ، درب آلومینیومی، کنتور آب و شیرآلات کشف شد.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه سارقان پس از تکمیل تحقیقات توسط دستگاه قضائی روانه زندان شدند، گفت: استفاده از نگهبان شب و روشنایی کافی در محل در پیشگیری از سرقت بسیار موثر است.

موتورسیکلت قاچاق

توقیف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در”لامرد”

فرمانده انتظامی “لامرد” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ ” مهراب زارع پور”  بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی لامرد با اقدامات فنی و تخصصی از تردد یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از خیابان‌ها مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق که در حال تردد و ایجاد مزاحمت برای شهروندان بود را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “لامرد” با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سواری کرایسلر قاچاق روانه پارکینگ شد

کرایسلر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان  فارس از توقیف یک سواری کرایسلر قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در “شیراز” خبر داد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ “ابراهیم یگانه” بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری کرایسلر قاچاق در یکی از خیابا‌ن‌های شهرستان شیراز پارک می‌باشد که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی عنوان داشت: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند سواری کرایسلر فاقد مدارک گمرکی را توقیف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این خودرو، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف پراید حامل تریاک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از توقیف یک سواری پراید و کشف ۲۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در ورودی شیراز خبر داد.

سرهنگ “سیدموسی حسینی” در این باره اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از خبری مبنی بر تردد سواری پراید حامل مواد مخدر در محور “سروستان-شیراز” مطلع و موضوع را به صورت ویژه در  دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی به محور مورد نظر اعزام و با انجام گشت های نامحسوس، در نهایت خودرو را شناسایی و با اقدامات فنی موفق شدند سواری پراید را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک سواری ۴۰۵ که اسکورت محموله بود توقیف و راننده آن نیز دستگیر شد.

سرهنگ “حسینی” خاطر نشان کرد: هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

پلیس “جهرم” مانع از ورود کفش‌های قاچاق به بازار شد

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” گفت: در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ انواع کفش‌های قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران پلیس آگاهی “جهرم” حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه به فرمان پلیس متواری شد.

وی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند پژو را توقیف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو ۳۵۲ جفت انواع کفش اسپورت  خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

گیم‌هایی که به دست خریدارش نرسید

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی جوان خبر داد که با درج آگهی دروغین در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: پسری ۱۷ ساله به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت در یکی از سایت‌های فضای مجازی با یک آگهی تحت عنوان فروش بازی‌های رایانه‌ای برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ ۲۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب وی واریز و پس از آن دیگر جوابگو تماس نبود که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و آن را در مخفیگاهش در یکی از محلات شهرستان شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه در بررسی‌های تخصصی مشخص شد متهم ضمن ۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری از شاکی مبلغ ۱۵ میلیون ریال از یک شهروند دیگر به همین شیوه اخذ کرده است، گفت: وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “سلیمانی” با اشاره به اینکه برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نا به جا اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند، گفت: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir  (بخش فوریت‌های سایبری) و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

غرق شدن نوجوان ۱۵ ساله در استخر

فرمانده انتظامی “مرودشت” از غرق شدن نوجوانی ۱۵ ساله در استخر ذخیره آب کشاورزی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی”  در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن نوجوانی ۱۵ ساله در یکی از روستاهای شهرستان مرودشت، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل و در بررسی های اولیه مشخص شد نوجوانی ۱۵ ساله به داخل استخر ذخیره آب سقوط و غرق شده است.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با بیان اینکه جسد با هماهنگی مقام قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد، به شهروندان توصیه کرد: رودخانه‌ها و کانال‌های آب و استخرهای کشاورزی حریم امنی برای شنا و تفریح نیست و نوجوانان و جوانان می‌بایست به منظور حفظ جان خود و اطرافیان از مکان های ایمن و استخرهای مجاز برای شنا استفاده کنند.

دستگیری سوداگر مرگ با ۹ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی “آباده” از توقیف سواری پراید و کشف ۹ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی”  اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده در راستای تشدید طرح ارتقاء امنیت اجتماعی از تردد یک سواری پراید حامل حشیش در محور “شیراز- اصفهان “مطلع و بررسی موضوع را دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران سریعا به محور مذکور اعزام و موفق شدند خودرو را شناسایی و آن را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از سواری پراید ۹ کیلو حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی “آباده” خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴

درود بر تمام نیروهای مسلح ایران که برای اسایس و آرامش ما جان فدا هستند خداوند پشت و پناه آنان باشد

محمدامیری شنبه , ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

درودوسلام میفرستم به مأمورین معززوزحمتکش نیروی انتظامی کل کشورازجمله استان فارس

آخرین اخبار