چاپ کد خبر: 48766
5 فروردین 1400

توقیف یک محموله محیط زیستی قاچاق در جنگلهای شیراز

خاک برگ

خبرهای استان فارس|محیط زیست: به گزارش اول فارس، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: افراد سودجویی که حدود ۵۰۰۰ کیلوگرم خاک برگ جنگلی را در منطقه حفاظت شده مله گاله برداشت و حمل می‌کردند توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شیراز دستگیر شدند.
 
 ابراهیم حیدری افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شیراز هنگام گشت متوجه حضور ۷ دستگاه خودروی وانت نیسان که در مناطق مختلف جنگلی در حال برداشت غیر مجاز و حمل خاک برگ جنگلی بودند، شدند.

وی با  تاکید بر اهمیت حفظ خاک جنگل‌ها، افزود: این خاک برگ‌ها از طریق برخی از افراد سودجو و منفعت طلب علاوه بر این که در گلخانه‌ها و باغچه‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان خاک و کود مرغوب به فروش رسیده و یا به سایر کشور‌ها نیز قاچاق می‌شود.

حیدری با اشاره به مزایای خاک برگ در جنگل ها، بیان کرد: خاک برگ به دلیل سبک و قابل نفوذ بودن مازاد بر نگهداری رطوبت، تهویه کننده بسیار با ارزشی برای خاک به حساب می‌آید و بستری مناسب برای تکثیر گیاهان و دانه زایی درختان فراهم می‌آورد و از آبشویی خاک و از بین رفتن مواد مغذی آن جلوگیری می‌کند.
 
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: خاک برگ جنگلی باعث افزایش مقاومت گیاه در برابر آفات و عوامل بیماری زای خاک می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

برید عمو از خدانون بخواید خاک به چه دردقاچاق میخوره نون مردم اجر کردید…….. توکوه بریم میگن جرم کردید قاچاق کردید دست ازاین مسخره بازی هابرداریدخاک هم شده قاچاق بزرگش مینید خداخیرتون نده

آخرین اخبار