چاپ کد خبر: 59839
14 تیر 1400

تولد یک نوزاد ۵ کیلو و ۷۰۰ گرمی در استان فارس + عکس

لامرد بچه چاق

متخصص زنان، زایمان و نازایی بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) مهر گفت: نوزادی با وزن ۵ کیلو و ۷۰۰ گرم در بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مهر، متولد شد.
 به گزارش اول فارس از جنوب استان فارس ، دکتر نرگس منتظری متخصص زنان، زایمان و نازایی بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مهر اظهار کرد: یک مادر ۴۲ ساله افغان، در هفته چهلم بارداری با وجود دیابت کنترل نشده بارداری به بیمارستان مراجعه کرد که با توجه به احتمال وزن بالای جنین در معاینه شکمی، وجود سابقه سزارین و نیز ابتلای مادر به دیابت بارداری، برای انجام سزارین اورژانسی، به اتاق عمل منتقل شد.

او با اشاره به تولد نوزاد با وزن ۵ کیلو و ۷۰۰ گرم به روش سزارین، تولد نوزادانی در این محدوده وزنی را کمیاب عنوان کرد و از حال عمومی خوب مادر و نوزاد، خبر داد.

چه چاق خبر تازه

وزن مناسب نوزاد هنگام تولد که دوره کامل جنینی را طی کرده است، بین ۲/۳ کیلوگرم تا ۴/۳ کیلوگرم می‌باشد، اما محدود قابل‌قبول وزن نوزاد هنگام تولد بین ۵/۲ تا ۴ کیلوگرم است.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۴ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

لیلا.... پور جمعه , ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۴۳

با عرض سلام خسته نباشی من مادر چهار تا دختر هسم با این همه مشکلات که دارم عقیده دارم فرزندم که الان سه ماه دارد یکی برای ثواب و دیگری برای اینکه دست بالم خالی هس به یه خانواده درست که فرزند نداره خوشحال کنم البته تا چند روز دیگر فرست ندارم چون بچه ام تو بهزیستی هست چون دست نبالم خالی بود برام مقدور نبود گذاشتمش اونجا مجبور بودم هروز میرم بچه ام میبینم بچه سالم بدونه هیچ عیب و مشکلی خدا رو شکر سالم سالم

آخرین اخبار