چاپ کد خبر: 62849
11 مرداد 1400

تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستانهای فارس/ ۳۱۳ بیمار در شرایط بحرانی

لطفی 3
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تکمیل ۱۰۰درصدی ظرفیت بخش های بستری بیماران کرونا در استان، هرگونه سهل انگاری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کنونی را تهدیدی جدی برای جان خود و دیگران دانست.

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در  نشست امرزو  ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه هشدار داد: متاسفانه آمارها نشان می دهد که میزان رعایت اصول بهداشتی در استان به زیر ۳۵ درصد رسیده است و در شرایط کنونی به یک تعطیلی کامل در استان نیاز است.

او با بیان اینکه با بستری ۵۲۸ بیمار جدید کرونا در بیمارستان های فارس، متاسفانه بیشترین آمار بستری از ابتدای شیوع تا کنون در استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار در بخش های کووید۱۹ بیمارستان های فارس بستری شده اند و با افزایش لیست انتظار بیماران مواجهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به وضعیت بحرانی و اوج گرفتن کروناویروس در فارس، گفت: آمارها نشان می دهند طی هفته های اخیر بسیاری از افزایش موارد ابتلا به صورت خانوادگی بوده که لازم است در صورت مشاهده هرگونه نشانه بیماری، خود را قرنطینه و حفظ فاصله از دیگران را جدی بگیریم تا چرخه های انتقال این بیماری کاهش یابد.

 دکتر لطفی همچنین با تقدیر از روسای مراکز بهداشت شهدای والفجر و شهدای انقلاب شیراز برای موفقیت در اجرای واکسیناسیون در شیراز، از حضور همیشه در صحنه و فعالیت های شبانه روزی و ایثارگرانه کارکنان بهداشت از ابتدای شیوع تا کنون قدردانی کرد.
آمارهای کرونا هر روز تلخ تر از روز گذشته؛ وخامت شرایط جسمی ۳۱۳ بیمار کرونا در بخش های ICU فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از بستری ۳۱۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU استان خبر داد.

دکتر حسینی 2

بر اساس این گزارش، دکتر «سید روح اله حسینی» با بیان آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲۸ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در سطح بیمارستان های استان بستری شدند و مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند، به سه هزار و ۵۵۵ نفر رسید.

او با اشاره به گستردگی روند شیوع بیماری در جامعه افزود: در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت بستری به بیماران کووید ۱۹ در استان اختصاص داده شده که در حدود هزار تخت بیشتر از موج چهارم کووید۱۹ در استان است.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طول بحران بیماری کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون، ۳۴۴ هزار و ۳۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی با اعلام جان باختن ۲۸ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را پنج هزار و ۲۳۶ نفر عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۰۳ هزار و ۴۵۵ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او ادامه داد: با توجه به تحت فشار بودن مدافعان سلامت و خستگی بیش از حد کادر درمان، مشاهده تجمعات مردمی بدون رعایت و حفظ پروتکل های بهداشتی، خستگی آنان را بیشتر می کند؛ چرا که دیدن این اجتماعات و سهل انگاری ها، پیش بینی صحنه های دلخراش دیگری را از بستری شدن شهروندان در بخش های درمانی و مراکز بهداشتی رقم می زند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با ابراز تاسف از اینکه آمارها هر روز تلخ تر از دیروز می شود و مدافعان سلامت نیز نسبت به روزهای قبل خسته تر شده اند، از مردم استان خواست تا برای قدردانی از مدافعان سلامت که طی این مدت برای حفظ جان شهروندان، جان خویش را کف دست نهاده اند و از هیچگونه تلاشی دریغ نکرده اند، ملاحظات مربوط به پیشگیری از این بیماری را برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان در این موج سهمگین جدی بگیرند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار