چاپ کد خبر: 69422
9 مهر 1400

ثبت بارش ۲۵۰ میلیمتری و پیش بینی بارش ۱۰۰ میلیمتری در مناطق غربی و مرکزی گیلان

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی احتمال بارش ۶۰ تا ۱۰۰ میلیمتری وجود دارد، گفت: بیشترین بارش ها در مناطق غربی و مرکزی استان از جمله رشت خواهد بود.

بارش شدید باران 1

به گزارش اول فارس، امیر مرادی  از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: براساس پیش بینی های انجام شده طی بعد از ظهر امروز، پنجشنبه لغایت بعدازظهر شنبه شاهد تقویت سامانه بارشی در استان گیلان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه مناطق غربی گیلان با حجم بالایی از بارش های مواجه شدند، تصریح کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۵۰ میلیمتر بارندگی در رضوانشهر به ثبت رسیده و اکثر رودخانه های غرب استان با افزایش دبی مواجه هستند.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز بارندگی های شدید در استان گیلان از عصر روز گذشته، اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی به ترتیب مربوط به شهرستان های رضوانشهر، آستارا و تالش بوده است.

وی با بیان اینکه مناطق غربی گیلان با حجم بالایی از بارش های مواجه شدند، تصریح کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۵۰ میلیمتر بارندگی در رضوانشهر به ثبت رسیده و اکثر رودخانه های غرب استان با افزایش دبی مواجه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، از تخریب یک سردهنه در آستارا به دلیل حجم زیاد بارندگی خبر داد و خاطرنشان کرد: از صبح امروز آب وارد قسمتس از شهر آستارا به ویژه در خیابان رستمیان شده و لذا کلیه امکانات بخش دولتی و خصوصی اعم از تجهیزات پروژه ای قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) که در حال ساخت راه آهن است را به منطقه مذکور بردیم.

مرادی، با اشاره به تلاش نیروهای آب منطقه ای برای بازگشایی مسیر آب، گفت: با توجه به ورود آب باران به شهر، جمعیت هلال احمر استان امدادرسانی را آغاز و چند قایق برای جابجایی مردم فراهم کرده است. اداره صمت شهرستان نیز در حال توزیع بسته های غذایی و نان و سایر مایحتاج در بین خانوارهاست.

وی با بیان اینکه وزارت کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران خواستار رفع کامل مشکل و رسیدگی به مردم آسیب دیده شدند، عنوان کرد: حدود ۳۰۰ خانوار به واسطه بالا آمدن آب دچار آسیب شدند که با همکاری فرماندار آستارا پیگیر وضعیت آنان هستیم و اقدام به تخلیه مردم از منازل درگیر کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از تداوم بارندگی ها تا ظهر فردا خبر داد و یادآور شد: کلیه فرمانداران در حالت آماده باش هستند و خوشبختانه در سایر مناطق استان مشکل خاصی نداریم و بارندگی ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی احتمال بارش ۶۰ تا ۱۰۰ میلیمتری وجود دارد، گفت: بیشترین بارش ها در مناطق غربی و مرکزی استان از جمله رشت خواهد بود.

امیر مرادی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: براساس پیش بینی های انجام شده طی بعد از ظهر امروز، پنجشنبه لغایت بعدازظهر شنبه شاهد تقویت سامانه بارشی در استان گیلان خواهیم بود.

وی با اشاره به آغاز بارندگی از روز سه شنبه، افزود: بارندگی و وزش باد شدید و خیلی شدید و احتمال رعد و برق مورد انتظار است؛ بیشترین بارش ها در مناطق غربی و مرکزی استان از جمله رشت خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد بارش ۱۱۴ میلیمتری در بندر آستارا بودیم،.

مرادی، از آمادگی کلیه فرمانداران جهت مدیریت بحران احتمالی در بخش آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی هواشناسی احتمال بارش ۶۰ تا ۱۰۰ میلیمتری وجود دارد.

وی متذکر شد: با توجه به بارش های گذشته احتمال سیلابی شدن رودخانه ها کمتر متصور است، اما آماده باش برای کلیه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان صادر شده و آمادگی برای این موضوع وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از مردم به ویژه کشاورزان و باغداران و دامداران خواست به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند و اضافه کرد: عدم استقرار در اتراق در حاشیه رودخانه ها، عدم تردد و استقرار در فضای باز هنگام وقوع رعد و برق و احتیاط در تزددهای جاده ای مورد تاکید است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار