چاپ کد خبر: 92271
24 مرداد 1401

ثبت نام دختران شیرازی در هنرستان موسیقی منعی ندارد

سخنگوی ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان فارس گفت: رشته موسیقی برای دختران دانش‌آموز در شیراز حذف نشده و به زودی انجام می‌شود.

فرشید قاسمی

به گزارش اول فارس از شیراز، به دنبال انتشار خبری در رسانه ها  مبنی‌بر حذف رشته موسیقی از هنرستان دخترانه در شیراز، دکتر فرشید قاسمی به خبرگزاری فارس گفت: طی چند روز گذشته به دلیل ابلاغ نشدن دستورالعمل این رشته ثبت نام انجام نمی‌شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: اکنون مشکل برطرف شده و طی چند روز آینده ثبت نام انجام می‌شود.

در این خصوص معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شیراز به خبرگزاری فارس گفت: امروز گفت‌وگویی با خانواده‌ها داشتم و به آن‌ها اطمینان دادم که این رشته برای دختران حذف نشده است.

فرشید قاسمی افزود: برخی از رشته‌ها باید سالانه از وزارتخانه مجوز بگیرند، مثل سازهای ایرانی و سازهای جهانی‌.

وی عنوان کرد: ۲۳ خرداد ماه از وزارتخانه درخواست مجوز کردیم؛ اما به دلیل طولانی شدن نامه‌نگاری‌های اداری هنوز جوابی به دست ما نرسیده است.

قاسمی در ادامه اظهار داشت: موضوع نداشتن بودجه منتفی است و در آموزش و پرورش بودجه نداشتن معنا ندارد؛ چراکه حق دانش آموزان است که در رشته مورد علاقه‌شان تحصیل کنند.

وی گفت: امسال دستور داده شد تا برون‌سپاری، صرفا به جاهایی که آموزش در آن انجام می شود، منوط شود؛ پس صرفا در نظر گرفته شد که فقط فضاهایی که کیفیت آموزشی مناسبی دارند در مرحله برون سپاری به کمک آموزش و پرورش بیایند.

قاسمی افزود: با این وجود رشته موسیقی شامل برون سپاری نمی‌شود و این موضوع که در برخی رسانه‌ها مطرح شده صحیح نیست.

وی بیان کرد: طی ۱۰ روز آینده دانش‌آموزان می توانند در این رشته آزمون بدهند و دستورالعمل از سمت آموزش و پرورش طی این ۱۰ روز ارسال خواهد شد و جای نگرانی نیست.

گفتنی است بر اساس اخبار منتشره در رسانه ها ، طی روزهای گذشته به اولیای ۶۱ دانش‌آموز دختری که برای رشته موسیقی هنرستان شهید کامیاب شیراز ثبت‌نام کرده بودند، اعلام شده بود که ثبت‌نام‌شان منتفی است.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار