چاپ کد خبر: 35229
23 شهریور 1399

جامعه پرستاری خواستار برچیده شدن شرکت ها از سیستم پرستاری هستند

رییس هیات مدیره نظام پرستاری شیراز:‌ شرکت‌های واسطه پاسخگوی پرستاران نیستند

رییس هیات مدیره نظام پرستاری شیراز و شهرستان‌های تابعه، با اشاره به اینکه شرکت‌های واسطه پاسخگوی پرستاران نیستند گفت: تقاضای جامعه پرستاری برچیده شدن این شرکت‌ها از سیستم پرستاری است.

به گزارش اول فارس، بهبود ترابیبا اشاره به دیدار اخیر رئیس سازمان نظام پرستاری کشور و جمعی از روسای هیات مدیره‌های نظام پرستاری با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری افزود: در حالی که دولت کار خود در زمینه چیدمان نیرو و قراردادها را به خوبی انجام می‌دهد شرکت نمی‌تواند پاسخگو باشد و بنابراین خواستار برچیده شدن شرکت از سیستم پرستاری هستیم.
وی در خصوص بحث تبدیل وضعیت پرستاران نیز گفت: برخی پرستاران ما قرارداد ۸۹ روزه یا یک ساله دارند و در یک مرکز درمانی میزان دریافت حقوق یک پرستار شرکتی، یک پرستار قراردادی و یک پرستار پیمانی و رسمی با هم بسیار متفاوت است که همین مساله باعث ناراحتی و نگرانی پرستاران شرکتی و قراردادی شده است.
او اظهار داشت: در این دیدار تقاضا کردیم که با تبدیل وضعیت پرستاران، این مشکل تفاوت در میزان دریافتی حقوق به نوعی رفع شود.
ترابی بیان کرد: در سیستم پرستاری ردیف‌های خالی و بلاتصدی وجود دارد که در نتیجه بازنشسته شدن برخی پرستاران ایجاد شده که تقاضای ما این است که این ردیف‌های خالی با تبدیل وضعیت پرستاران تکمیل شود.
وی، برقراری فوق‌العاده ویژه کادر درمانی را تقاضای دیگر مطرح شده در دیدار با نوبخت برشمرد و گفت: در شرایط و مقطع فعلی که پرستاران در خط مقدم دفاع از سلامت مردم حضور دارند، حق آنهاست که فوق‌العاده ویژه آنها نیز برقرار شود که رییس سازمان برنامه و بودجه کشور قول داد که با تشکیل یک کمیته این مساله بررسی و اجرایی شود.
رییس هیات مدیره نظام پرستاری شیراز و شهرستان‌های تابعه، بر لزوم توجه به همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها نیز تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی که بازنشستگان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده می‌تواند خبر خوشحال کننده‌ای برای این عزیزان که عمر خود را در این حرفه صرف خدمت به مردم کرده‌اند باشد.
ترابی، ضمن انتقاد از تفسیرهای متفاوت دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به بخشنامه‌های سازمان برنامه و بودجه و اداره کل توسعه منابع انسانی افزود: در این زمینه نیز تقاضا داریم که در این بخشنامه‌ها به شکل شفاف و قاطع آنچه که دانشگاه‌ها باید انجام دهند و اجرا کنند قید شود تا جلو تفسیرهای متفاوت گرفته شود.
وی افزود: در دیدار با رییس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد که ماهانه مبلغی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد تا معوقات و اضافه کار پرسنل و کادر درمانی این مجموعه پرداخت شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار