چاپ کد خبر: 47461
19 اسفند 1399

ورود خودروهای شخصی غیر بومی به استان فارس ممنوع است

محدودیتهای کرونایی

به گزارش اول فارس ، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه از همه ظرفیت های قانونی برای جلوگیری از سفرهای نوروزی و برگزاری مراسم سوگواری و عروسی در فارس بهره‌گیری می‌شود، گفت: این تلاش‌ها برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از همه گیری کرونا در موج تازه است.

عبدالرضا قاسم‌پور، سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با تاکید بر اهمیت توجه به مهار و کنترل این بیماری و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته موسوم به کرونا انگلیسی، سفر به فارس و شیراز و ورود مسافر با وسیله نقلیه شخصی در ایام نوروز ممنوع است و این موضوع به سایر استان ها نیز اعلام شده است.

وی افزود: در ایام نوروز، بوستان‌ها و مدارس در این استان تعطیل هستند و برپایی چادر در سطح شهرها نیز ممنوع است و همچنین خودروهای شخصی، اجازه ورود به فارس را ندارند و از ورودی‌های استان برگشت داده می‌شوند، اما تردد با وسایل نقلیه عمومی در صورت منفی بودن تست کرونا مسافران، انجام می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا اضافه کرد: سال ۹۸ تمام مشاغل و اصناف به غیر از مشاغل ضروری تعطیل شدند، اما امسال اصناف تعطیل نمی‌شوند بلکه اعمال نظارت‌ها افزایش می‌یابد و بازرسان با سختگیری بیشتری با متخلفان بهداشتی، برخورد می‌کنند.

قاسم‌پور با تاکید بر اهمیت تشدید نظارت‌ها بر عملکرد اصناف در شهرستان‌های استان فارس، از روسای شبکه‌های بهداشت و درمان نیز خواست از تمام ظرفیت‌های شهرستان‌ها برای جلوگیری از تجمع‌ها، مراسم سوگواری، عروسی و سفرهای نوروزی بهره گیرند و با مشارکت سایر اداراه‌ها و سازمان‌ها برای مقابله با کرونا تلاش کنند.

وی، هماهنگی، اتحاد و انسجام تیم مدیریتی در استان فارس را رمز موفقیت این مجموعه در راستای کنترل و مهار کروناویروس دانست و گفت: هر جا همدلی و هم‌افزایی بین مجموعه بهداشت و درمان و سایر اداره‌ها بیشتر بوده، نتایج بهتری نیز به دست آمده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، بیان داشت: مجموعه سلامت این استان در دوران پیش از کرونا هم عملکرد خوبی داشته است اما در دوران همه گیری کروناویروس اقدامات موثر و ماندگاری برای سلامت مردم انجام داده‌اند و رمز موفقیت در زمینه مقابله با کرونا، اتحاد و انسجام مجموعه مدیریتی است.

قاسم‌پور گفت: انقلاب اسلامی هرچه دارد از برکت ایثارگری و جانفشانی شهداست و در این روزها که با بحران کرونا مواجه هستیم اگر تلاش و فداکاری شهدای مدافع سلامت نبود، نمی‌توانستیم در آرامش زندگی کنیم، بنابراین باید قدردان شهدای سلامت، خانواده آنها و کادر درمان باشیم.

و ی، با بیان اینکه تیم مدیریتی در زمینه مقابله با کرونا خوش درخشیده‌اند، از تلاش‌های جدی و اثرگذار این مجموعه در مدیریت کرونا در فارس تقدیر کرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در راس مجموعه سلامت استان فارس برای مهار بیماری کووید۱۹ تلاش کرد و برگزاری نشست‌های روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و بررسی و پیگیری وضعیت بیماری در این استان و سایر اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که کرونا در استان فارس به خوبی مدیریت شده و مواجهه با این ویروس با منطق، مدیریت و علمی بوده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، انجام اقداماتی مانند بالاترین میزان تست کرونا در کشور، آمار پایین مرگ و میر بیماران کرونا در مقایسه با آمارهای کشور، ایجاد مراکز ۱۶ ساعته برای نخستین بار در کشور، تولید کیت‌های تشخیصی، تولید اقلام بهداشتی و بسیاری از ابتکارات علمی و تخصصی را از دیگر مواردی برشمرد که موید عملکرد مناسب استان فارس در این زمینه است.

قاسم‌پور، همچنین با اشاره به کمیته‌های مختلف زیرمجموعه ستاد استانی مدیریت کرونا فارس، افزود: از همان ابتدای شیوع این ویروس مرگبار، کمیته علمی تشکیل و به ستاد مدیریت کرونا استان اضافه شد، همچنین کمیته‌های دیگری که هر کدام وظایف ویژه‌ای را بر عهده دارند تشکیل شد که همچنان در حوزه مقابله با کووید۱۹ فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: گزارشی از ابتکارات و اقدامات استان فارس به وزارت کشور ارائه شده تا نتایج و عملکرد خوب این استان برای اجرا به سایر استان‌های کشور نیز ارسال شود. ضمن اینکه در یک سال گذشته همواره عملکرد فارس خوب بوده و از تلاش و اقدامات مسوولان و مردم این استان از سوی مقامات کشور تقدیر شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: تلاش این ستاد مبتنی بر این است که بین سلامت و امنیت اقتصاد جامعه تعادل برقرار شود و به همین سبب تولید در این استان حتی برای یک روز هم تعطیل نشده است و در زمینه کمک‌های مومنانه مردم به بیماران و نیازمندان اتفاقات خوبی را شاهد بوده‌ایم،

قاسم‌پور ادامه داد: نظارت، بازرسی و کنترل شیوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان فارس سبب شد تا مردم با دقت بیشتری مسائل بهداشتی را رعایت کنند و سامانه‌هایی نیز برای گزارش موارد تخلف از سوی اصناف و مشاغل راه‌اندازی شده است.

وی، با بیان اینکه فارس از نظر تقسیمات جغرافیایی با ۳۶ شهرستان، استان نخست کشور و به لحاظ جمعیتی، چهارمین استان کشور محسوب می‌شود افزود: شمار زیادی از بیماران از استان‌های همجوار به فارس مراجعه و خدمات درمانی دریافت می کنند که این خدمات با بهترین کیفیت ارئه می‌شود و برای ادامه این مسیر باید هم اندیشی و پیشنهادهای مختلف را برای بهبود امور بررسی کنیم.

عضو گروه تلگرام اول فارس شوید

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84 %D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C %D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C %D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار