چاپ کد خبر: 58952
6 تیر 1400

جان باختن ۹ بیمار کرونایی در استان فارس/آغاز واکسیناسیون از ۷ تیر

همتی گزارش کرونا

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۶۲ هزار و ۲۶۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان فارس تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۵ هزار و ۱۲۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۱ هزار و ۷۵۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۲ هزار و ۶۷۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۷۸۹ نفر اعلام کرد.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۸۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۶۵ هزار و ۹۵۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی اعلام کرد:با توجه به ورود محموله های جدید واکسن به شیراز، از فردا آغاز واکسیناسیون گروه های هدف بر طبق زمان بندی بارگذاری شده در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام خواهد شد. بنابراین همشهریان عزیز برای اطلاع دقیق نسبت به مکان های واکسیناسیون حتما به سایت واکسیناسیون به نشانی 

https://covidvaccine.sums.ac.ir مراجعه نمایند و تنها مرجع رسمی برای اعلام زمان و مکان واکسیناسیون این سایت، معرفی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: از آن جایی که تعدادی از شهرستان های جنوبی استان فارس متأثر از استان،های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و بوشهر در وضعیت قرمز می باشند و امکان انتقال این وضعیت به شهرهای مرکزی و شمالی استان می باشد، از مردم استان فارس خواست تا نسبت به رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات، حساسیت بالایی داشته باشند تا کادر درمان بتواند کنترل بیشتری نسبت به این بیماری داشته باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار