چاپ کد خبر: 87201
30 خرداد 1401

جدیدترین امکانات کاربردی واتساپ برای کاربران را بشناسید

Whatsapp 2 7

در روزهای گذشته خبرهای متعددی در مورد قابلیت‌های متنوع و جدیدی که واتساپ روی آن‌ها کار می‌کند، در رسانه‌های خبری منتشر شده است.

به گزارش اول فارس ، نظر می‌رسد مدیران این شرکت اهمیت مدرن و کاربردی بودن پیام‌رسان خود را درک‌ کرده‌اند و سعی می‌کنند تا با ارائه‌ی قابلیت‌های جدید کاربران را راضی نگه دارند. این شرکت در ادامه‌ی روند اضافه کردن قابلیت‌های جدید به بخش تماس صوتی، قابلیت بی‌صدا کردن (میوت کردن) و پیام دادن به سایر کاربران را ارائه کرد.

قابلیت نخست، بی‌صدا کردن کاربران در حین تماس صوتی، زمانی مفید و کاربردی واقع می‌شود که کاربری از باز بودن صدایش اطلاع ندارد یا نویز بسیار زیادی در تماس او وجود دارد که سایر کاربران را اذیت می‌کند. این شرکت همچنین یک بنر جدیدی را اضافه کرده که در صورت پیوستن شخصی به یک تماس گروهی به شما اطلاع می‌دهد.

Whatsapp 1 7

باید اشاره کنیم بعضی از اپلیکیشن‌های کنفرانس، نظیر زوم و مایکروسافت تیمز، به کاربران میزبان این امکان را می‌دهد تا همه‌ی شرکت‌کنندگان را بی‌صدا کنند، اما به طور معمول روشی را به کاربران برای اینکه یکدیگر را بی‌صدا کنند، ارائه نمی‌دهند. قابلیت جدید واتساپ، کنترل و مدیریت جلسات پر کاربر را (حداکثر هشت نفر در تماس‌های ویدئویی یا حداکثر ۳۲ نفر در تماس‌های صوتی) بسیار آسان‌تر از قبل خواهد کرد.

واتساپ علاوه‌بر قابلیت بی‌صدا کردن، اکنون این امکان را به کاربران می‌دهد تا هنگام تماس گروهی به سایر کاربران پیام بدهند، برای شخصی یادداشت بنویسند یا پیام کاربر دیگری را بخوانند. پیام‌رسان واتساپ در مقایسه با سایر رقبای خود نظیر تلگرام سرعت توسعه و پیشرفت کندی دارد و بسیاری از کاربران آن هم از این موضوع گله‌مند هستند. این شرکت برای اضافه کردن یک قابلیت بسیار معمولی اما کاربردی زمان زیادی را صرف می‌کند و معمولا قابلیت‌های جدیدی که به پلتفرم اضافه می‌شوند، الگوبرداری شده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر است. این موضوعات با توجه به نامحدود بودن منابع مالی این پیام‌رسان متعلق به متا کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما باید اشاره کنیم که واتساپ سعی در بهبود این روند نیز دارد.

آخرین خبرها در مورد قابلیت‌های جدید واتساپ حاکی از آن است که این پیام‌رسان متعلق به متا روی قابلیت جدیدی به نام نشانگر پاسخ به استاتوس کار می‌کند که در واقع این قابلیت ریپلای‌های استاتوس کاربران را با نشان دادن علامتی از پیام‌های عادی جدا می‌کند. این قابلیت جدید واتساپ یک نشان منحصربه‌فرد را به پاسخ‌های استاتوس کاربران اضافه می‌کند تا کاربران بدون ورود به صفحه‌ی چت بتوانند پیام‌های عادی را از پاسخ‌های استاتوس تشخیص دهند. در واقع این به‌روزرسانی جزئی به شما کمک خواهد کرد تا سریع‌تر بتوانید به پاسخ‌های استاتوس سایر کاربران واکنش نشان دهید.

همچنین کاربران واتساپ اکنون می‌توانند آخرین بازدید و تصویر خود را از افراد خاص پنهان کنند. تا پیش از این، شما فقط سه گزینه را مشاهده می‌کردید که شامل همه، مخاطبین من و هیچ‌کس می‌شد (Everyone ،My contacts ،Nobody)؛ اما اکنون یک گزینه‌ی «My contacts except» هم به آن‌ها اضافه شده به این معنی که «مخاطبین من به جز…». بدین ترتیب کاربر می‌تواند اطلاعات خود را اعم از تصویر پروفایل، آخرین بازدید و اطلاعات فردی از یک سری مخاطبین خاص هم پنهان کند.

Whatsapp 3 6

طبق جدیدترین پست «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در فیس‌بوک، قابلیت انتقال چت اندروید به iOS به‌زودی در دسترس کاربران واتساپ قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، این ویژگی به صورت بتا در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد همه‌ی اطلاعات حساب کاربری واتساپ خود را از جمله چت‌ها، عکس پروفایل، تاریخچه‌ی چت‌ها، رسانه‌ها و حتی تنظیمات را از سیستم‌عامل اندروید به iOS منتقل کنند. همانطور که انتظار می‌رود، واتساپ این ویژگی را به تدریج عرضه می‌کند و ممکن است مدتی طول بکشد تا به همه‌ی کاربران سراسر جهان برسد.

ویژگی Communities، یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که قرار است به‌زودی در اختیار عموم قرار گیرد. این قابلیت به صورت تب اختصاصی در قسمت سمت چپ صفحه‌ی چت به جای آیکون دوربین قرار خواهد گرفت. تب Communities به کاربران واتساپ این اجازه را می‌دهد تا گروه‌های جدیدی بسازند و بسیار آسان‌تر از قبل به این گروه‌ها دسترسی داشته باشند.

منبع: TheVerge

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار