چاپ کد خبر: 72132
28 دی 1400

جدیدترین وضعیت هواشناسی و میزان بارش باران در استان فارس ۲۸ دی ۱۴۰۰

اداره کل هواشناسی استان فارس آخرین وضعیت آب وهوایی استان فارس را اعلام کرد.

به گزارش اول فارس ، بر اساس این اطلاعیه ، در روز سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۸آسمان استان فارس ابری همراه با بارش باران ﴿بویژه در مرکز و جنوب﴾ و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای روز  چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۹آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی و افت ‌دمای شبانه پیش بینی کرده است.

** بررسی آخرین نقشه‌ها بیانگر خروج سامانه بارشی از سه‌شنبه شب و پس از آن کاهش دما در سطح استان می باشد. برای آخر وقت پنج‌شنبه احتمال بارشهای ضعیف در نواحی شمال و شمال غرب وجود دارد.

سازمان هواشناسی روز گذشته نیز با انتشار اطلاعیه شماره ۳۸  برای استان فارس هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هواشناسی 1

 در این اطلاعیه در توصیف سامانه بارشی جدید مورد انتظار آمده است:

بارش باران (در بعضی ساعتها شدید) گاهی رعد وبرق و وزش باد موقتی در نواحی سردسیر همراه با بارش برف ، روند کاهش دما و ماندگاری هوای سرد.

برای روز سه شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ پیش بینی شده است  بتدریج بارندگی در کل استان بویژه در نواحی مرکزی ، غربی و جنوبی روی دهد.

 این گزارش برای روز چهارشنبه۱۴۰۰/۱۰/۲۹ مه گرفتگی همراه با کاهش دید ، کاهش دما و یخبندان سطح زمین بویژه برای در نواحی شمالی استان فارس  پیش بینی نموده است.

بر اساس اطلاعیه هشدار هواشناسی روز سه شنبه شب مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ بارندگی ها در استان فارس پایان می یابد.

بر اساس این گزارش ، جاری شدن روان آب ، ابگرفتگی معابر عمومی ،بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و سیلابی شدن رودخانه ها ، لغزندگی ، پدیده مه و کاهش دید در جاده ها ،احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف گیر و همچنین احتمال تاخیر و لغو پروازها برای مناطق صدرالاشاره در استان فارس پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین کاهش دما و ماندگاری هوای سرد نیز برای مناطق مختلف استان فارس پیش بینی کرده است که این وضعیت در روزهای جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۱ و شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲  تشدید میگردد.

برپایه این اطلاعیه از شهروندان سراسر فارس درخواست شده است که از تردد در محور‌های مختلف جاده‌ای خصوصا حاشیه رودخانه‌ها، معابر کوهستانی، انجام فعالیت‌های کوهنوردی و … پرهیز کنند.

هواشناسی همچنین به دامداران در خصوص جمع آوری دام‌ها و به کشاورزان نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سرمازدگی به ماشین آلات، تجهیزات و باغ‌ها و مزارع، هشدار داده است.

هواشناسی فارس میزان بارش باران در استان فارس را تا صبح امروز اعلام کرد.

اره کل هواشناسی استان فارس میزان بارش ناشی از سامانه فعال در استان فارس را اعلام کرد.

به گزارش اول فارس ، بر اساس این اطلاعیه از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸  نور آباد ممسنی پر بارش ترین نقطه استان فارس با ۱۳۸٫۱ میلیمتر بوده است.

سپیدان با ۱۳۰ میلیمتری دومین شهرستان پربارش استان فارس در این مدت گزارش شده است. این گزارش حاکی است سپیدان با ۳۲۷٫۶ پربارش ترین منطقه استان فارس در سال زراعی بوده است.

در این مدت شیراز ۳۵٫۲ و شهرک گلستان شیراز ۶۹ میلیمتر بارندگی داشته است.

دراین گزارش میزان بارندگی شهرستان رستم در استان فارس گزارش نشده است. شواهد و گزارشات حاکی از بارندگی شدید در این شهرستان و جاری شدن سیل می باشد.

میزان بارندگی در استان فارسعکس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار