چاپ کد خبر: 37461
14 آبان 1399

جزئیات آخرین آمار مربوط به کروناویروس در شهرستانهای استان فارس

با اعلام آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس، بیماران مثبت شناسایی شده در استان از ابتدای شیوع تا امروز، چهاردهم آبان، به ۹۵ هزار مورد افزایش یافته است.

drhemati26amhs 300x169 1 1 

به گزارش اول فارس ،  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام این خبر در استودیو سلامت فارس افزود: متاسفانه ۳۰ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به هزار و ۵۳۴ نفر رسیده است.

دکتر «عبدالرسول همتی» از مجموع هزار و ۵۳۴ آمار جانباختگان استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از ابتدا تاکنون،۷۷۱ مورد را مربوط به شیراز؛ ۱۰۸ مورد مرودشت؛ ۵۸ مورد کازرون؛ ۴۰ مورد آباده؛ ۲۹ مورد لامرد؛ ۲۷ مورد داراب؛ ۲۱ مورد کوار؛ ۱۹ مورد خرم بید؛ اقلید و قیروکارزین هر کدام ۱۸ مورد؛ ۱۶ مورد زرقان؛ ۱۵ مورد ممسنی؛ ۱۴ مورد سپیدان؛ ۱۳ مورد پاسارگاد؛ استهبان و زرین دشت هر کدام ۱۲ مورد؛ ۱۱ مورد خرامه؛ ۱۰ مورد ارسنجان؛ ۹ مورد سروستان؛ فیروزآباد و نی ریز هر کدام ۸ مورد؛ ۶ مورد مهر؛ رستم و بیضا هر کدام ۵ مورد؛ ۴ مورد بوانات؛ کوه چنار و فراشبند هر کدام ۳ مورد و یک مورد نیز مربوط به سرچهان اعلام کرد و گفت: مابقی جانباختگان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان بوده است.

او اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۳۸۳ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۹۵ هزار مورد مثبت شناسایی شده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۸۰ هزار و ۵۱۴ نفر اعلام کرد که ۸۴درصد کل مبتلایان را از ابتدا تاکنون در بردارد.

۲۳۶ بیمار در وضعیت وخیم

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۵۵ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۳۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن در فارس گفت: ۲۵ شهرستان فارس در وضعیت قرمز هستند که نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و ۱۱ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی به سر می برند.

او از عموم مردم استان خواست تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برابر کروناویروس، روزهای بهتری را برای خود و جامعه رقم بزنیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار